جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی(ره) گفت: آن روزی که آمریکا از ما تعریف کرد باید عزا گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در  جلسه شورای معاونین مسجد مقدس جمکران پیرامون آیات 52 تا 54 سوره مبارکه حج گفت: متن این آیات در مورد انبیا و رسل است، ولی قابل تعمیم برای هر کسی است که کاری را برای خداوند متعال انجام می دهد.

وی پیرامون مضمون آیه 52 این سوره مبارکه  افزود: هیچ نبی و رسولی برانگیخته نشد مگر اینکه شیطان در کارش وسوسه ایجاد کرد که در واقع این یک قانون کلی است، اما خداوند آنچه را که شیطان القا کرده بود نسخ و ملغی نمود و آیات خود را مستحکم کرد چون خداوند به همه چیز دانا و حکیم است.

تولیت مسجد مقدس جمکران در ارتباط با علت القائات شیطانی با توجه به آیه 53 سوره مبارکه حج تصریح کرد: علت القائات شیطانی آن است که برای کسانی که در قلب های آنان مرض است و برای سنگدلان آزمایشی باشد تا وضعیت بیماردلان روشن شود و آنها که اهل علم هستند با همین کارشکنی شیطان، آگاه شوند.

نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران در ادامه خشیت از خداوند متعال را یکی از علائم اهل علم دانست و اظهار داشت: امیرالمؤمنین(علیه السلام) درباره علم می فرمایند: خداوند را به اندازه ای که به او نیازمندی عبادت کن، او را به اندازه ای که تحمل آتش داری معصیت کن، برای دنیای خود به اندازه که عمر داری کار کن و برای آخرتت به اندازه ای که در آن باقی می مانی عمل کن.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان کارشکنی های موجود در راه نهضت حضرت امام راحل(قدس سره) را هم از دسیسه های شیطان دانست و عنوان کرد: امروز بعضی در مسیری حرکت می کنند که همه شیاطین دنیا از آن ها حمایت می کنند که این مخالف با نهضت امام خمینی(قدس سره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی در پایان افزود: حضرت امام مکرر تأکید می کردند: اگر چنانچه دشمنان اسلام که همان شیاطین و ایادی آن ها هستند در مقابل کسی بایستند این می تواند یکی از دلایل حقانیت او  باشد و از تعریف و تمجید‌ها نیز معلوم می شود که اشکالی در کار شما است و در جایی دیگر می فرمایند: «آن روزی که آمریکا از ما تعریف کرد باید عزا گرفت» این سخنان برگرفته از این آیه و آیات مشابه آن در قرآن کریم است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha