پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: هرگونه تحریمی به خود دشمن ضربه می زند و آنها متضرر می شوند و قطعا در مقابل اقتدار، پایداری و مقاومت ما عقب نشینی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در جلسه شورای معاونین مسجد جمکران  پیرامون آیات ابتدایی سوره مبارکه ممتحنه بیان داشت: این سوره، یکی از سوره هایی است که بیشترین آیات را در مورد تولی و تبری مطرح کرده است.

وی با اشاره به آیه چهارم سوره مبارکه ممتحنه گفت: در این آیه برائت نسبت به کفار را به صورت ابد و دائم اعلام می کند، تا زمانی که آن ها کوتاه بیایند و از راه باطلشان برگردند نه اینکه قرار باشد ما نسبت به آن ها کوتاه بیاییم و در برابر آنها تسلیم شویم.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان ضمن بیان آیه شریفه «وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم»(بقره/120) اظهار داشت: تقابل بین جبهه حق و باطل همیشگی است زیرا آنها از شما راضی نمی شوند، مگر اینکه شما دست از همه اعتقادات خود بردارید و تسلیم محض و تابع آنها شوید.

وی افزود: در ارتباط با کشوری مانند عربستان سعودی به جهت تبعیت کامل از مستکبرین نه موضوع حقوق بشر مطرح است و نه هیچ موضوعی دیگری و حتی مورد حمایت صد در صد کشورهای غربی نیز هست، اما در نقطه مقابل کشور ما که اگر تمام ابزارها و پیچ و مهره های انرژی هسته ای مان و همه موشک ها و موشک سازها را هم تحویل آمریکا دهیم باز هم آن ها از ما راضی نخواهند شد.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به آیه دوم سوره مبارکه ممتحنه گفت: دشمنان و مشرکین هر جا زورشان برسد دشمنی شان را ابراز می کنند و دست درازی و زبان درازی آن ها به اعمال جزو رویه ثابت آن هاست، تا اینکه مثل خودشان کافر شویم.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان ضمن مستمر دانستن تقابل حق و باطل اظهار داشت: رمز پیروزی مسلمانان در برائت و تبری آنها از مشرکین است کما اینکه یکی از دلایل پیروزی نهضت حضرت امام خمینی(قدس سره) و استمرار آن تاکنون، کوتاه نیامندن رهبری نظام در مقابل مشرکین و مستکبرین بوده است و خدا هم در همه مراحل ثابت کرده که اگر مقابل آنها محکم بایستیم، پیروزی و موفقیت از آن ماست.

وی ادامه داد: حضرت امام از اول نهضت در برخورد با مشرکین و مستکبرین همواره فعال بودند و آنها منفعل بودند، امام مهاجم بود و آنها در موضع دفاعی و مدافع بودند و هر کجا ما کوتاه بیاییم و به طرف آنها برویم جز اینکه که طلب کاری آنها بیشتر شود اثر دیگری ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان یکی از دلایل موافقت رهبر انقلاب در مورد مذاکره با کشورهای غربی را آشکار شدن ماهیت استکباری آنها بر همه مردم بیان کرد و افزود: الآن هم ظاهرا مقام معظم رهبری به دنبال این هستند که این حقیقت برای عده ای که ثابت نشده ثابت شود.

 وی افزود: واقعیت غیر از عالم خیال است، برخی خیال می کنند مذاکره و ارتباط مشکلی را برای ما حل می کند در حالی که حضرت امام بر اساس دستورات قرآنی راه مقابله با آنها را در ایستادگی ملت و اقتدار کشور می دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در پایان خاطر نشان کرد: هر چه جمهوری اسلامی قوی تر شود و بیشتر روی پای خود بایستد و اقتصاد ما مقاومتی و غیر وابسته به نفت باشد کمتر ضربه می خوریم، هرگونه تحریمی به خود آنها ضربه می زند و آنها متضرر می شوند و قطعا در مقابل اقتدار، پایداری و مقاومت درونی ما عقب نشینی می کنند.

انتهای پیام   17/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha