جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: در روز 22 بهمن ملت بصیر و همیشه در صحنه ایران برای سی وششمین بار حضور معجزه آسای خود را در راهپیمایی این روز مبارک به رخ جهانیان خواهند کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان سه شنبه شب در آیین گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران اظهارداشت: این فراز و فرود هایی که امروز در جامعه وجود دارد، این آزمون های سالهای 88، 78 همانند دفاع مقدس پشت پرده روشنی برای ما و به نفع اسلام است.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: آیا جزء اراده خداوند نیست که ما در دوران جنگ تحمیلی در برای ده ها کشور جهان یکه و تنها ایستادیم و حتی یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم.

وی ادامه داد: این جریانات و سختی هایی که امروز در جامعه وجود دارد به نفع اسلام و تهذیب اسلام و همچنین رشد فضای جامعه اسلامی است و به برکت وجود نازنین قطب عالم امکان حضرت مهدی(عج) ما آینده روشنی پیش رو داریم همانطور که حضرت امام خمینی(ره) این روشنی را با اطمینان به ما نوید دادند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان  گفت: امام (ره) در اوج خفقان و سیطره رژیم ستم شاهی با آن ساواک جلاّد و ارتش شاهنشاهی که فقط 60 هزار مستشار آمریکایی در آن وجود داشت، نوید پیروزی انقلاب را دادند و به لطف خداوند این مهم علی رغم یأس و نومیدی برخی از اطرافیان رقم خورد.

وی بیان داشت: در جریان جنگ تحمیلی 86 کشور جهان با تمام قوا در حمایت از صدام ملعون با هدف بر اندازی نظام اسلامی و تجزیه ایران برآمدند، اما چه شد؟ امروز صدام کجاست؟ و ما کجاییم؟ نه تنها وجبی از خاک کشور را دادیم بلکه این جنگ تحمیلی و دفاع مقدس باعث قوام یافتن و ثبات بیش از پیش انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با اشاره به اینکه امروز بسیاری از پیشرفت های کشور مدیون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس می باشد، تصریح کرد: امام(ره) فرمود: "بکشید ما را، مردم ما بیدارتر می شوند"، این انقلاب و نظام اسلامی امروز به واسطه تقدیم خون 188 هزار شهید آبیاری شده است، دشمن در چه فکری است؟

وی گفت: سناریویی آمد و صدام را ساقط کرد و با خفت از بین برد، داعش و القاعده را برای تضعیف انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی(ص) و ارائه چهره ای خشن از آن توسط آمریکا و دلارهای عربستان خلق کردند تا به همگان اسلام دروغین و آمریکایی را به جای اسلام ناب نشان دهند.

تولیت مسجد جمکران بیان داشت: پیروزی و شجاعت دو هزار نیرو حزب الله در برابر 40 هزار نیروی تا دندان مسلح ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه و معرفی سید حسن نصرالله به عنوان مرد سال جهان عرب و عکس العمل ایشان در جریان کنفرانس فلسطین که پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب در برابر چشم جهانیان با خضوع هر چه تمام دست مقام معظم رهبری را بوسیدند و در برابر دوربین های رسانه های گروهی وقتی از وی سوال شد، چرا این کار غیر متعارف را انجام دادید در پاسخ گفت: اگر دنیا مرا قهرمان جهان عرب بنامد و اگر محبوب ترین جهان عرب شوم، من و حزب الله همه از پیروی ولی فقیه و دست بوسی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است. این همان عزت و عظمتی است که امام راحل برای کشورمان رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: قدرت و جایگاه گذشته جمهوری اسلامی ایران را با حال حاضر در بُعد داخلی و بین المللی ببینید، به برکت و اقتدار جمهوری اسلامی روزگار حال و گذشته کشورهای یمن، بحرین، فلسطین، لبنان، سوریه و... ببینید.

وی تصریح کرد: بارها مقامات سوری رسمی و غیر رسمی اعلام کردند در نبرد این کشور 86 کشور دنیا در پوشش داعش و گروه های تکفیری به سوریه حمله کردند، ولی اراده جمهوری اسلامی ایران بر حضور قدرت فعلی سوریه در راس امور کشورش بود.

حجت الاسلام  والمسلمین رحیمیان این عزت و عظمت را نتیجه مبارزات امام خمینی(ره) با رژیم ستم شاهی دانست و گفت: امام خمینی(ره)، به عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی و بازگرداندن عزت بر باد رفته و ارزشهای از یاد رفته در جهان مشهور است.

وی گفت: ایشان، آسمان دنیای تشیع را با طلوع خویش پرتو افشان نمود و بوستان معنویت را عطرآگین ساخت و چشمه ساز حکمت، اندیشه و معارف قرآن و عترت را به سوی مزارع تشنه حقیقت جاری نمود.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به توصیف علامه امینی(ره) از امام راحل اظهارداشت: زمانیکه حضرت امام(ره) در عراق تبعید بودند مرحوم اسلامی به همراه علامه امینی(ره) به دیدار امام آمدند و وقتی آقای اسلامی گزارشی از وضعیت موجود داد، از علامه خواست اگر صحبتی دارند به سمع و نظر امام (ره) برساند که علامه امینی(ره) در پاسخ گفتند: " آنجا که فرمانده کل قوا سخن می گوید  جای سخن گفتن سرباز نیست" و این نوع نگاه و نگرش دیدگاه علامه را نسبت به ولایت فقیه نشان می داد.

حجت الاسلام  والمسلمین رحیمیان بیان داشت: علامه امینی(ره) علاوه بر ابعاد علمی، اجتماعی و فرهنگی، بینش سیاسی بالایی که داشت، از جمله دیدگاه‌های سیاسی ایشان، پشتیبانی از نظریه ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان (عج) می توان یاد کرد.

انتهای پیام  17/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha