سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: تفاوت اصلی جامعه ایمانی با جامعه مادی و غربی همین احساس حضور دائمی در محضر خداست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین  رحیمیان در نشست معاونین مسجد مقدس جمکران با اشاره به  آیات ابتدایی سوره مبارکه انعام گفت: نکته ای که در قرآن کریم مکرر ذکر شده موضوع آگاهی خداوند متعال به همه مسائل عالم است.

وی با اشاره به آیه شریفه «يَعْلَمُ خَائِنَةَ الْأَعْيُنِ وَمَا تُخْفِي الصُّدُورُ»(غافر/19) گفت: حتی نگاهی که انسان می کند و شاید جزء سریع ترین اعمال اوست از علم خداوند خارج نیست، به همین جهت امام خمینی(قدس سره) می فرمودند: عالم محضر خدا است.

تولیت مسجد مقدس جمکران، احساس حضور دائمی در محضر خدا را بسیار سازنده دانست و اظهار داشت: آیه شریفه « َیعْلَمُ سِرَّکُمْ وَ جَهْرَکُمْ وَ یَعْلَمُ مَا تَکْسِبُونَ»(انعام/3) اشاره به این نکته دارد که خداوند متعال به تمام اسراری که ما در دل داریم و هر آنچه آشکار می کنیم و به دست می آوریم آگاه است و ایمان به این موضوع در کنترل نفس و سرنوشت انسان تأثیر شگفت انگیزی خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان ادامه داد: تفاوت اصلی جامعه ایمانی با جامعه مادی و غربی همین احساس حضور دائمی در محضر خداست، لذا وقتی در کشوری مثل آمریکا که با قدرت و زور پلیس اداره می شود، برای لحظاتی با قطع برق نظارت بر جامعه برداشته شود خباثت های بسیاری اتفاق می افتد.

نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران با اشاره به روایتی از امام صادق(علیه السلام) تصریح کرد: یاد مستمر خداوند متعال بسیار موضوع مهمی است و برای هر عبادتی حدی است که به آن منتهی می شود مگر ذکر که حدی ندارد.

وی افزود: خداوند متعال واجبات را فرض کرده، پس هر که آن ها را ادا کند این حد آن هاست؛ حد ماه مبارک رمضان روزه است و حد حج بجا آوردن اعمال آن، فقط ذکر است که خداوند هیچ حدی برای آن قرار نداده است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در پایان گفت: خداوند متعال در قرآن کریم به مومنین توصیه کرده: «اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا»(احزاب/41) بنابراین انسان هرچه می تواند در شب و روز و در هر جا و موقعیتی باید به یاد خداوند متعال باشد و امیدوارم هر کاری که انجام می دهیم به قصد قربت و برای جلب رضایت خداوند متعال باشد.

گفتنی است در این جلسه بر راه اندازی و بهره برداری هر چه سریعتر ساختمان جدید دارالشفاء مسجد با کمک خیرین تأکید شد.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha