چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
رحیمیان جمکران

حوزه/ در آستانه نهم ربیع، سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت بقیه الله اعظم(عج) همایشی با عنوان " مهدویت کانون وحدت" در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان  شب گذشته در این همایش گفت: نهم ربیع‌الاول به‌عنوان سرآغاز امامت حضرت مهدی(عج) بهترین فرصت برای تجدید عهد و بیعت با آن حضرت و توجه خاص به عهد و میثاق با امامی است که حاضر و ناظر بر همه اعمال ما است.

تولیت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: ما هم خاتم‌الانبیا(ص) داریم و هم خاتم الاوصیا(ع) و همان‌طوری که خاتم‌الانبیا(ع) قله نبوت در عالم خلقت است خاتم الاوصیا(ع) قله وصایت همه انبیا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) واسطه فیض الهی چه از بعد معنوی و معرفتی است، تصریح کرد: مسئله‌  مهدویت و اعتقاد به امام زمان(عج) در بعد معنوی برای آحاد جامعه اسلامی نقش بسیار مؤثری دارد.

نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران با اشاره به این روایت "اگر چنانچه مسئله امام زمان(عج) برای انسان مسلمان و مؤمن شناخته شده نباشد، گویی نبوت را هم نیافته است و بویی از اصل دین نبرده" گفت: این روایت بین کتاب‌های مهم اهل سنت و شیعه به‌تواتر نقل شده است و از روایات متواتر است.

وی گفت: مهدویت آثار بسیار ارزشمندی در امیدبخشی نسبت به آینده بشریت دارد و فرجام زندگی بشر در سایه ظهور این منجی که اصل آن مورد اعتقاد همه ادیان و مذاهب  است می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به اینکه قطعاً به دست امام زمان(عج) آینده بشریت به نقطه اوج می‌رسد، ابراز داشت: این افق روشن که در آینده، بشریت به اوج کمال می‌رسد و تأکید بر مسئله انتظار و آماده سازی جامعه برای رسیدن به  آن نقطه، آثار بسیار ارزشمند معنوی برای بشر در مسیر زندگی دارد.

وی گفت: نهم ربیع‌الاول به‌عنوان سرآغاز امامت حضرت مهدی(عج) بهترین فرصت برای تجدید عهد و بیعت با آن حضرت و توجه خاص به عهد و میثاق با امامی است که حاضر و ناظر بر همه اعمال ما است.

تولیت مسجد مقدس جمکران مطرح کرد: ما باید آن گونه باشیم که مورد نظر حضرت است و به ایشان التماس کنیم که مشمول دعای ایشان باشیم که جزو سربازان امام عصر(عج) قرار بگیریم.

انتهای پیام  313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha