پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام اعرافی

رئیس جامعة المصطفی گفت:یکی از مهمترین ماموریت‎های المصطفی(ص) نگاه بین ادیانی است؛ این نگاه باید به یک نگاه کاربردی در حوزه تبلیغ در عرصه بین‎الملل تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضااعرافی امروز در مراسم افتتاحیه مرکز تخصصی تبلیغی و مهارتی بیان گفت: جامعه المصطفی(ص) نهادی است حوزوی که رسالتش جهانی و همسو با آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: جامعه المصطفی(ص) به دنبال ظرفیت سازی در زمینه الگودهی در قالب تئوری والای نظام اسلامی است؛ این نهاد ماموریت دارد تا با پرورش طلاب و دلباختگان مکتب آل الله زمینه های نشرو گسترش فرهنگ والای امامت را در سراسر جهان نهادینه کند.

رییس جامعه المصطفی(ص) تصریح کرد: طلاب این مرکز هم باید در عرصه تبلیغ و آموزش کارآمد باشند و هم از عمق فکری برخوردار باشند؛ ما اعتقاد داریم که طلاب این مرکز باید مثل طلاب حوزه های علمیه از نظرعمق علمی در سطح بالایی قرار گیرند.

وی گفت: فرصت سازی و مهارت افزایی در عرصههای مختلف از جمله مهمترین وظایف طلاب جامعهالمصطفی(ع) است؛ طلابی که در این جریانات فعال هستند باید فرهنگ ناب اهل بیت(ع) را به سراسر جهان منتقل کنند ولی در این راه با مخاطرات زیادی مواجه می‌باشند که نیازمند عزم جدی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی بیان کرد: دانش آموختگان المصطفی(ص) سرمایههای حوزه تشیع در سراسر جهان هستند که این طلاب باید به دانش و تخصصهای روز آشنایی داشته باشند.

وی گفت: یکی از مهمترین رسالت های این مرکز، توجه جدی به فارغ التحصیلان خود است؛ باید از آنها حمایت کرد تا در زمینه اجرای وظایف خود نقش موفقی ایفا کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  بیان کرد: یکی از مهمترین ماموریتهای المصطفی(ص) در بخش آموزشی و پژوهشی نگاه بین ادیانی است؛ این نگاه باید به یک نگاه کاربردی در حوزه تبلیغ در عرصه بینالملل تبدیل شود.

وی گفت: نگاه تقریبی یکی از مهمترین نگاه هایی است که ائمه(ع) به ما آموزش داده اند با این که ما سرباز این مکتب هستیم ولی نبابد خود را محدود کنیم بلکه باید با همه علما از ادیان دیگر ارتباط موثر داشته باشیم.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین اعرافی گفت: امام رضا(ع) در این مدت نظام جامعی برای تبیین وماندگاری عقاید شیعه بنیانگذاری کردند و سه امام دیگر یعنی امام جواد(ع) امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) استمرار این رویه را با رویکرد سیستم وکالتی باعث شدند؛ وظیفه دیگر این امامان همان زمینه سازی برای آماده کردن مردم برای تحمل شرایط غیبت بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha