چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
دکتر  علی اصغر فانی

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش برجسته حوزه در نظام تربیتی کشور و ترویج فرهنگ دینی، خواستار تبدیل فضای مجازی به فرصت شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر علی اصغر فانی، پیش از ظهر در هشتمین همایش دفتر همکاری های آموزش و پرورش و حوزه با عنوان «تربیت اسلامی و فضای مجازی، چالش ها و راهکارها»، در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران قم، با اشاره به نقش حوزه های علمیه در فعال کردن نظام تربیتی کشور، گفت: تبدیل فضای مجازی به یک فرصت در عرصه تعلیم و تربیت ضروری است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در حوزه کاری خود باید به موضوع فرهنگ توجه لازم را داشته باشد و در این خصوص برنامه‌ریزی کند؛ البته در این عرصه نیازمند یاری حوزه های علمیه است.

‌ وی افزود: تعلیم و تربیت مهمترین، سنگین‌ترین و اساسی‌ترین فرایندی است که در هر کشور نسبت به نیروهای انسانی آن انجام می‌شود. خداوند بر بندگان خود منت گذاشته و با دو نعمت عقل و وحی فطرت آدمی را از قوه به فعل درمی‌آورد تا انسان به جایگاه حقیقی خود برسد.

فانی تصریح کرد: آموزش و پرورش نهادی است که در یک بستر طبیعی و با اختیارات بالا می تواند نقش آفرین باشد. این مجموعه با 105هزار مدرسه، یک میلیون معلم و فرهنگی با یکصد و سی هزار عنوان جلد کتاب و دوازده میلیون دانش آموز بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مسئولیت تربیت نیروی انسانی کشور بر عهده این نهاد است  و این دوازده میلیون دانش آموز 20 سال بعد قطعاً‌ عهده‌دار تمام امور کشور خواهند شد و ما باید برای این مدیران آینده نظام تربیتی و علمی ایجاد کنیم؛ ما مسئول انتقال فرهنگ به نسل جوان هستیم و در این زمینه حوزه های علمیه نیز وظایفی مشابه به هم داریم.

وی با اشاره به این که حوزه باید با تولید محتوا و برنامه‌ریزی صحیح  آموزش و پرورش کمک کند، ابراز داشت: امروز نسل جوان با سوالات و شبهات عدیده‌ای روبروست که با وجود فضای مجازی نیز این سئوالات بیشتر شده است و باید سعی کنیم با ابزارهای مختلف ارتباطی و آموزشی خلاء های موجود را پر کنیم.

فانیبا تاکید بر این که صعودخواهی انسان با خداگرایی و بی‌نهایت طلبی او میسر می‌شود، گفت: اگر انسان خدامحور و به فکر رشد و تعالی باشد، در همه زمینه ها به موفقیت خواهد رسید؛ بنابراین هر نظام فکری وظیفه رشد و تربیت گروه هدف خود را به عهده دارد.

وزیر آموزش پرورش یادآور شد: آماده ایم با همکاری حوزه نسبت به رسالت مهمی که بر عهده داریم و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و سند راهبردی گام های اساس را برداریم و براساس توصیه رهبر معظم انقلاب، همه جامعه باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

 وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز با تاکیدات مقام معظم رهبری و سند تحول آموزش و پرورش، دارای یک سند بالادستی بسیار معتبر هستیم و در این حوزه باید با تقسیم کار مناسب، به فعالیت خود ادامه دهیم.

فانی با ذکر این مطلب که پروسه جهانی سازی استکبار، گفت: باید با همکاری هم، تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم  در این زمینه حوزه و آموزش و پرورش با کمک یکدیگر می‌توانند به هدف خود برسند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: همکاری حوزه و آموزش و پرورش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید در برای تحقق کامل این همکاری، راهکارهای عملی تبیین شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha