چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 331026
۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
بببب

مقامات عربستان روحانی فعال شیعی به نام شیخ جلال آل جمال را دو هفته پس از دریافت حکم پنج سال زندان از دادگاه ویژه جزایی شهر جده بازداشت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از الراصد، طبق گفته برخی بستگان شیخ، وی پس از احضار تلفنی به اداره کل تحقیقات و بازرسی استان قطیف مراجعه کرده که بلافاصله به بازداشتگاه دمام منتقل شده است.

دادگاه ویژه جزایی شهر جده در ششم ماه جاری حکم پنج سال زندان را برای شیخ آل جمال صادر کرده و وی را به پرداخت 50 هزار ریال ملزم نموده است.

بنا به گفته جمعیت اروپایی سعودی حقوق بشر، این دادگاه شیخ آل جمال را به تلاش برای افساد و اخلال در امنیت و آرامش عمومی و تولید ابزارهایی متهم ساخته که می تواند برای نظام خطرناک باشد!

 در میان لیست اتهام های شیخ آل جمال ایجاد پایگاه اینترنتی و دعوت در این پایگاه به تظاهرات علیه دستگاه حاکمه نیز به چشم می خورد.

این جمعیت در بیانیه خود اعلام کرده که بازداشت شیخ آل جمال مخالف نظام جزایی است که طبق آن اجرای احکام جزایی فقط در صورت نهایی شدن مجاز میباشد.

لازم به ذکر است که شیخ آل جمال به حکم صادر شده در مورد خود اعتراض کرده و درخواست استیناف در دادگاه بالاتر نموده بود.

جمعیت اروپایی سعودی حقوق بشر ضمن محکوم نمودن توقیف خودسرانه شیخ آل جمال خواستار آزادی فوری وی و ارائه ضمانت کافی در مورد سلامت جسمی و روحی و عدم شکنجه ایشان شده اند و اینکه از تماس فوری و بدون قید و شرط با وکیل و خانواده خود برخوردار شود.

شیخ آل جمال علاوه بر فعالیت اجتماعی در زادگاه خود در شهر عوامیه استان قطیف معلم یکی از مدارس منطقه نیز میباشد.

مقامات عربستان در ماه مارس گذشته پس از آنکه یک سال به خاطر اعتراضات سیاسی قطیف شیخ آل جمال را بازداشت کرده بودند وی را آزاد کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha