شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام علم‌الهدای

امام جمعه مشهد گفت: جشن ها و برنامه های دهه مهدویت هرسال باید پرشورت برگزار شده و موجب تقویت اعتقادات و ناکامی دشمنان گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، امروز  در جمع اعضای ستاد هماهنگی دهه مهدویت خراسان رضوی ، با اشاره به اهمیت برگزاری جشن های دهه مهدویت گفت: اصولاً این حرکت ها در نیمه شعبان بیش از آنکه برای امام زمان (عج) باشد برای خودسازی ما است  لذا نیاز به شور و هیجان دارد.

وی افزود:کار برای حضرت مهدی (عج) آرامش خاطر برای ما منتظران و شیفتگان آن حضرت است ، زیراخود را در حزب و پیرو امام زمان (عج) مشاهد می کنیم و به همه دنیا اعلام می کنیم که پیرو حضرت مهدی (عج) هستیم .

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت مهدی نیاز به جشن ها ندارند بلکه این حرکت ها صرفا  برای خودسازی منتظران صورت می گیرد افزود: جشن های مهدوی نشان دهنده و تقویت کننده ابزار ارادت و علاقه به حضرت مهدی(عج) است که به ترویج فرهنگ مهدویت کمک می کند .

وی با تأکید براینکه این شور و نشاط باید موجب زمینه سازی ظهور حضرت شود، افزود: تأثیر برگزاری جشن های دهه مهدویت باید کم شدن گناه در این جامعه، گسترش امر به معروف و نهی از منکر ، رفع مشکلات شهروندان و در یک کلام موجب تربیت دینی گردیده و این جشن ها خود زمینه ساز ظهور حضرت باشد.

این استاد حوزه، افزود: وقتی جمعیت کثیری از جامعه در جشن های دهه مهدویت شرکت می کنند به دشمنان حضرت مهدی در همه دنیا اعلام می شود که در گوشه ای از این کره خاکی عده ای هستند که متتظر  حضرت مهدی هستنند و حاضرند که با همه وجود از جان و مال خود برای حضرت مهدی  بگذارند.

وی با اشاره به جشن های دهه مهدویت در مشهد یادآور شد: 9 سال است راهپیمایی اجتماع منتظران  در روز میلاد حضرت مهدی (عج) برگزار می شود و هر سال نسبت به سال گذشته استقبال مردمی افزایش پیدا کرده لذا نقص ها کمتر شده و تأثیر آن در جامعه بیشتر شده است که تمام اینها به خاطر کار با اخلاص برای خدا و امام عصراست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha