یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ |۱۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 26, 2024
سردار آسوده

سپاه بدون تعامل با حوزه و روحانیت نمی‌تواند پاسداری از انقلاب را انجام دهد، لذا تقویت همکاری و هم‌گرایی و هر چه بیشتر این دو نهاد ضروری است.

سردار محمد علی آسودی در گفتگو با خبرنگار حوزه، با تبریک اعیاد شعباینه و روز پاسدار، با اشاره به تشابهات روحیه و اخلاق در طلاب و پاسداران، اظهار داشت: پاسدار و روحانی دو بال نیرومند معنوی و عامل پیروزی و عزت ایران اسلامی هستند.

وی افزود: کسانی که امام‌(ره) درباره آنان فرمود«یاران من در گهواره‌ها هستند»، همین جوانانی هستند که امروز در لباس روحانیت و سپاه جزو یاران اصلی امام‌(ره) و رهبری بوده و در کنار مرجعیت، عامل اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌باشند.

سردار آسودی با اشاره به تاکیدات امام‌(ره) و مقام معظم رهبری بر حفظ زی‌طلبگی و پاسداری، گفت: امام(ره) و بعد از رحلت ایشان، مقام معظم رهبری، همواره نسبت به رعایت زی‌طلبگی و زی‌پاسداری تاکیدات فراوانی داشته‌اند، یعنی این که طلاب و پاسداران بایستی همیشه ساده‌زیستی، مردمی بودن، تدین، پرتلاش بودن، جانفشانی کردن، ولایت مدار بودن، بصیرت داشتن، دشمن‌شناسی و به موقع و به هنگام در صحنه‌ها حاضر شدن را مدنظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر از این شاخصه‌ها غفلت شود، خدایی ناکرده صدمات زیادی به نظام وارد می‌شود، به‌طوری‌که حضرت امام‌(ره) خطاب به پاسداران فرمودند «از پاسداری خوب پاسداری کنید»، یعنی از همان زی پاسداری خود نگهبانی و حراست کنند تا اهداف و آرمان‌های انقلاب به ثمر رسیده و محقق گردد.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه با اشاره به ضرورت ارتباط هر چه بیشتر و نزدیک‌تر سپاه و حوزه‌های علمیه، بیان داشت: هر کدام از این دوبال نیرومند انقلاب که کُند حرکت نماید، انقلاب به مشکل می‌خورد، ولذا تعامل هر چه نزدیکتر این دو نهاد مردمی و ارزشی بویژه در مباحث فرهنگی ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: امروز چشم همه مردم به روحانیت و پاسداران است و به همین دلیل هم سؤالات و ابهامات خود در موضوعات مختلف را از این دو قشر می‌پرسند،‌ بنابراین تعامل طلاب و روحانیون با سپاهیان باعث از بین رفتن موانع و تهدیدات شده و می توانند با هم‌افزایی، فتنه‌ها را خنثی نموده و از وقوع آنها پیشگیری گردد.

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه در پایان باتاکید بر ضرورت ارتباطات گسترده سپاه با حوزه‌های علمیه، ابراز داشت: ما بدون تعامل با حوزه و روحانیت نمی‌توانیم پاسداری از انقلاب را به طور کامل انجام دهیم و ضروری است این همکاری و هم‌گرایی هر چه بیشتر تقویت شود، البته امروز روحانیون حضور بسیار فعال و تاثیرگذاری در سپاه دارند و منشا بسیاری از برکات بوده‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha