دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
خبر گزاری حوزه

معلوم نیست آیا این اقدام مورد پسند کریل قرار گرفته است یا نه زیرا در تاریخ 28 مه کریل در رابطه با رفتار (مسئولین)کاتولیک های آیین یونانی اوکراین در تظاهرات خیابانی در کی یف و موضع گیری آنها، از سرد شدن روابط با واتیکان صحبت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از خبرگزاری کاتولیکی آسیانیوز ، پاپ فرانچسکو در پیامی شفاهی به کریل رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه اعلام کرد: آماده ام در هر مکانی با شما دیدار کنم.

کلام پاپ به صورت خصوصی و در حاشیه کنسرت موسقی ارکستر واتیکان در مسکو توسط رهبر ارکستر به اطلاع کریل رسید که وی فقط " از هدیه ارزشمند دوستان رم" تشکر کرد. به گفته منابع کاتولیک در مسکو همزمانی این پیام با دیدار پاپ با پاتریارک ارتدوکس قسطنطنیه، که در جهان ارتدوکس رقیب پاتریارک نشینی مسکو است، تصادفی نیست. پاپ با این پیام می خواهد نشان دهد که همچنین به روابط با کلیسای روسیه نیز علاقه مند است.

معلوم نیست آیا این اقدام مورد پسند کریل قرار گرفته است یا نه زیرا در تاریخ 28 مه کریل در رابطه با رفتار (مسئولین)کاتولیک های آیین یونانی اوکراین در تظاهرات خیابانی در کی یف و موضع گیری آنها، از سرد شدن روابط با واتیکان صحبت کرد. کریل هشدار داده بود که وضعیت در اوکراین "سایه بسیار غم انگیزی" بر روابط میان پاتریارک نشینی مسکو و مقر می اندازد.

به گفته منابع ارتدوکس، اظهارات کریل مستقیما در رابطه با پاپ نبود؛ زیرا همچنان از اقدامات پاپ تمجید می کند، بلکه به طور کلی به کسانی بود که در کلیسای کاتولیک علاقه ای به گفت و گوی تقریبی ندارند.

این موضع در اظهارات متروپلیت "هیلاریون" رییس اداره روابط خارجی کلیسای روسیه نمایان است که گفت: یک بخشی از کلیسای کاتولیک در جهت تقویت روابط کاتولیک ها و ارتدوکس ها تلاش می کند و بخشی دیگری در جهت بی اعتمادی و دشمنی تمام امکانات خود را به کار برده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha