یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اسقف روسیه

حوزه/ کریل که به نوعی پدرسالار و عالی‌ترین نماینده کلیسای ارتدوکس روسیه شناخته می‌شود، از همه طرف‌های درگیر در این جنگ خواست تا از کشته شدن غیرنظامیان در اوکراین پرهیز کرده و برای بازگشت صلح دعا کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کریل که به نوعی پدرسالار و عالی‌ترین نماینده کلیسای ارتدوکس روسیه شناخته می‌شود، از همه طرف‌های درگیر در این جنگ خواست تا از کشته شدن غیرنظامیان در اوکراین پرهیز کرده و برای بازگشت صلح دعا کنند.
کریل در پیامی که روز چهارشنبه برای مسیحیان و روحانیون کلیسای ارتدکس روسیه منتشر کرد، به طور خاص به حمله نظامی روسیه به شرق اوکراین اشاره ای نکرد اما درد عمیق و احساس ناخوشایند خود را بخاطر رنج مردم به سبب حوادثی که در حال وقوع است، ابراز کرد.
او گفت: «به عنوان پدرسالار روسیه و اسقف اعظم کلیسا که طرفداران من در روسیه، اوکراین و سایر کشورها هستند، با همه کسانی که از بدبختی آسیب دیده‌اند احساس همدردی می‌کنم.»
او خواستار کمک‌های بشردوستانه به قربانیان، از جمله پناهندگان و افرادی بی‌خانمان شد.
او همچنین اضافه کرد که مردم روسیه و اوکراین دارای یک تاریخ مشترک هستند که به زمان شاهزاده ولادیمیر کبیر باز می‌گردد.
پاپ فرانسیس و کریل در سال 2016 در هاوانا اولین دیدار خود را داشتند. این دیدار پس از سال‌ها اختلاف، بعد از جدا شدن کلیسای کاتولیک از کلیسای قسطنطنیه برگزار شد و در را برای ملاقات رو در رو بین پاپ فرانسیس و کریل ارتدکس روسیه باز کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha