جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌اله مهدوی کنی

مدیرحوزه علمیه مروی با اشاره به این که آیت الله مهدوی کنی ازهیچ خدمتی در راه پیشبرد انقلاب و دفاع از ولایت فقیه دریغ نکرده است، گفت: نام آیت الله مهدوی کنی به دلیل خدمات شایان شان با انقلاب اسلامی اجین است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی اسلامی، مدیرمرکزحوزه علمیه مروی، درگفت وگوبا خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران با بیان این مطلب افزود: در واقع انقلاب اسلامی به نوعی فرزند چنین بزرگانی است و چون انقلاب فرزند ایشان به شمار می رود، لذا اجین بودن معنا می یابد و رابطه آیت الله مهدوی کنی هم با انقلاب مصداق همین مطلب است.

استمرارساده زیستی

وی ادامه داد: قریب به 30 سال است در محضر ایشان تلمذ کرده و شاگردی می کنم و دراین مدت هیچ گاه ندیدم ایشان زی طلبگی خودشان را تغییر دهد و همان گونه که قبل از انقلاب ساده زیست بود، پس ازپیروزی انقلاب و علیرغم تصدی پست های مهم و کلیدی، مثل نخست وزیری، وزارت کشور، ریاست مجلس خبرگان و سایر مناصب کشوری، همان ساده زیستی مختص به روحانیت در وجود آیت الله مهدوی ملموس بوده و هست. 

هیچ درخواستی شخصی نداشته است

این استاد حوزه با اشاره نفوذ گسترده و اعتبارهمه جانبه ایشان درجامعه تصریح کرد: علیرغم این که آیت الله مهدوی کنی صاحب نفوذ بوده و به لحاظ مالی و اعتباری دست شان بسیاربازبود و شاید با یک اشاره بسیاری ثروت مندان و متمولان با جان و دل اموالشان را دراختیار ایشان قرار می دادند، اما نه تنها به سوی احدی دست دراز نکرد بلکه حتی ریالی تاکنون سوء استفاده ننموده و زندگی پاک و مطهری دارند.

وی افزود: این عالم وارسته و یار وهمراه امام(ره) و انقلاب درطول عمربا برکت شان تا به امروز، با این که ارادت و احترام ویژه ای نسبت به مقام معظم رهبری دارند و نام مبارک ایشان را با عظمت یاد می کنند بارها گفته است که با وجود رفاقت و ارادت خاص به حضرت آقا تابه حال ازایشان چیزی برای خودم خواهش نکردم و تنها فقط یک بار ازحضرت امام(ره) تقاضایی داشته اند.

بدون روای حاجت نروند!

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی با اشاره به قلب رئوف و دست گیری آیت الله مهدوی کنی از نیازمندان یادآورشد: روزهای چهارشنبه که ایشان به مدرسه مروی می آیند، قبل از ورودشان افرادی برای دیدن ایشان صف می بندند و بعضا هر هفته حضوردارند، آیت الله مهدوی همیشه می گویند که به همه این ها کمک کنید. مبادا کسی بدون روا شدن نیاز و حاجتش ازدرمدرسه بیرون رود و البته این خصلت ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین و همه بزرگان دین ماست و امثال آیت الله مهدوی کنی هم این خلق و خوی پسندیده را از مکتب اهل بیت علیهم السلام آموخته اند.

هنوزبدهکارانقلاب هستیم

مدیرحوزه علمیه مروی خاطرنشان کرد: آیت الله مهدوی کنی، علیرغم خدمات شایسته و ادای دین نسبت به انقلاب درجلسات خصوصی درجمع ما همواره می گویند؛ ما هنوزبه انقلاب بدهکارهستیم و چیزی ازانقلاب طلب نداریم. ایشان با آن که قبل ازانقلاب رنج ها و مشقات و تبعید ها و شکنجه های زیادی درزندان های دژخیمان کشیده اند و پس ازانقلاب هم تا کنون منشأ خیرات و خدمات گسترده ای به انقلاب بوده اند، ولی خود را مدیون و بدهکار به انقلاب می داند و این چنین روحیه ای باید سرمشق و الگوی ما باشد.

وی افزود: کسی که چنین روحیه ای دارد، هیچ گاه برای نظام مشکل درست نمی کند، هیچ گاه ازنظام قهر نمی کند، اگرچیزی به او بدهند خوشحال نشده و اگرچیزی ازاو بگیرند ناراحت و گلایه مند نمی گردد.

مدافع سرسخت ولایت فقیه

حجتالاسلام و المسلمین اسلامی در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری حوزه با اشاره به ولایت مداری و تبعیت قاطع و پشتیبانی ایشان از ولی فقیه گفت: آیت الله مهدوی کنی یار دیرین امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بوده و هستند و همواره حامی، پشتیبان و در راه ولایت قدم برداشته و با روحیه انقلابی خود همیشه درهرسنگری که حضورداشته مدافع آرمان ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند.

وی افزود: امیدواریم همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، که خداوند متعال ایشان را برای ما برمی گردانند و سایه‌شان بر سرانقلاب و حوزویان باقی خواهد ماند، همین گونه شده و ان شاء الله به زودی شاهد شفای عاجل ایشان باشیم.

حال و هوای طلاب حوزه مروی 

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی درخصوص حال و هوای امروز طلاب و روحانیون مدرسه علمیه مروی اظهارداشت: دراین ایام درحوزه ما هیچ کس حال و حوصله درس ومباحثه وامتحان را ندارد. با این که فصل امتحانات است، طلاب بارها به من مراجعه کرده و خواستار به تعویق افتادن زمان امتحانات هستند که البته به آن ها توصیه کردم اگر می خواهید آقا را خوشحال کنید، خوشحالی ایشان در جدیت و تلاش شما در مطالعه و درس خواندن است  لذا اگرآقا را دوست دارید، در درس و امتحان و مطالعه خود سخت کوش تر و جدی ترباشید.

کلام پایانی 

مدیرمرکزحوزه علمیه مروی تهران درپایان با دعای خیرواظهارامیدواری برای شفا وبهبودی این فقیه و عالم وارسته گفت: در لحظات اولیه پزشکان معالج ایشان ناامید بودند، اما دعای مومنین و طلاب و مردم عزیز ایران اسلامی بر همه کارهای پزشکان فائق آمد و به فضل الهی امروز شاهد احیای وضعیت قلبی ایشان و کارکردن کلیه و کبد ایشان بودیم و امیدواریم به زودی به لطف خداوند رحمان لباس شفا و عافیت برتن این عالم ربانی وذخیره بزرگ انقلاب پوشانده شود.

ان شاء الله. حسین شاملو

313/34

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha