پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت‌‌الاسلام فرخ‌فال

مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به ضرورت خدمت رسانی مطلوب به طلاب و روحانیون، گفت: خدمت به حوزه و روحانیت، افتخار دست اندرکاران حوزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، در دیدار مدیر و معاونین مرکز خدمات حوزه علمیه قم، با اشاره به ضرورت خدمت رسانی بیش از پیش و مطلوب تر به طلاب و روحانیون، ابراز داشت: خدمت به حوزه و روحانیت، افتخار دست اندرکاران حوزه است

مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه کشور ادامه داد: تعامل و همكاری‌ مراكز مديريت و مركز خدمات حوزه‌های علميه بايد در عالی ترین سطح باشد تا طلاب بتوانند بدون دغدغه از فرصت‌ تحصیل علم به خوبی استفاده كنند.

وی همچنین با تقدیر از تلاش های دست اندرکاران مرکز خدمات حوزه در عرصه خدمات رسانی به حوزیان، تصریح کرد: مرکز خدمات دغدغه ای جزء خدمت به حوزه و روحانیت ندارد و توانسته خدمات ارزنده ای را سربازان امام عصر(عج) و مروجان مکتب اهل بیت(ع) ارائه کند.

خدمت رسانی به بیش از 70 هزار طلبه

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم نیز در این دیدار با تبريك اعياد شعبانيه و ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این مرکز،  گفت: امروز مفتخریم که به بیش از 70 هزار طلبه فعال در قم، خدمت رسانی می کنیم.

حجت الاسلام جعفريانی افزود: خدمات تامین اجتماعی، خدمات مسکن، ارائه انواع تسهیلات، پیگیری امور ازکارافتادگان و بازنشستگان، ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی ویژه طلاب و خانواده ایشان، امور رفاهی و... نمونه ای از ده ها خدمتی است که مرکز خدمات حوزه به طلاب و افراد تحت پوشش خود ارائه می دهد.

وی در ادامه به تاسیس نمایندگی مرکز خدمات در منطقه پردیسان قم اشاره کرد و ابراز داشت: تسهیل در خدمات رسانی به بیش از 10 هزار طلبه در این منطقه و انجام امور رفاهی، فرهنگی  و خدماتی آنان، نمونه دیگری از فعالیت های این مرکز می باشد. البته بايد متناسب با ظرفيت اين منطقه، خدمات فرهنگی و الزامات جانبی فراهم شود و خدا را شاكریم كه گام اول به خوبي برداشته شده است.

رييس مركز خدمات حوزه‌ علميه استان قم در خصوص اهميت دادن به مباحث آموزشی در اين مركز، افزود: آموزش مهارت‌های زندگی و آموزش‌های فنی و حرفه ای كه می‌تواند به خانواده ها برای پايين آوردن هزينه‌های زندگی كمک كند، بايد در اين مركز انجام شود و فرزندان روحاني بايد اين مهارت‌ها را ياد بگيرند.

برپایه این گزارش، در این نشست همچنین، هر یک از معاونین این دو مرکز حوزوی، گزارشی را از فعالیت های حوزه کاری خود ارائه کردند.

انتهای پیام    313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha