شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 332012
۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
حجت‌الاسلام موسوی نهج‌البلاغه

نشست تخصصی "بررسی و معرفی کتاب تمام نهج‌البلاغه" در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی همایش نگاهی پس از چهارده قرن به حکومت علوی، با حضور صاحب نظران حوزوی و دانشگاهی، در دانشگاه مفید قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صادق موسوی شیرازی، مولف این اثر ارزشمند، صبح امروز در این نشست علمی، به تشریح  ویژگی‌های این کتاب پرداخت و پس از آن، حجج اسلام و المسلمین معادی‌خواه، محمودی و ادیب به عنوان کارشناس به نقد و معرفی این اثر گرانسنگ پرداختند.

در بخش پایانی این نشست، شرکت کنندگان سئوالات خود را پیرامون مباحث علمی کتاب "تمام نهج البلاغه" را مطرح کردند و نویسنده کتاب این سئوالات پاسخ داد.

معرفی کتاب "تمام نهج البلاغه"

در کتاب تمام نهج‌البلاغه که مورد تقدیر بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز قرار گرفته، خطبه‌ها، نامه‌ها، عهود، وصایا و … امیر المومنین(ع) براساس ۱۲۰۰ سند معتبر گردآوری  و خطبه‌ها و وصایای امام علی(ع) از نظر موضوعی و تاریخی منظم شده است.

برخی از عالمان و صاحبان اندیشه از جمله حضرت آیت‌الله حسن‌زاده آملی، استاد سیدحسن الامینی از محققان نامدار جهان عرب، جرج جرداق، نویسنده معروف لبنانی و ....، تقریظ‌هایی بر این اثر نگاشته‌اند که در آغاز کتاب به چاپ رسیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی دربارة اثر حاضر می‌گوید: «این کتاب، پیش از این در ۸ جلد و براساس ۷۷۰ سند به چاپ رسیده بود که به دلیل استفاده کامل از اصل سندها در متن کتاب، حجم بسیار بالایی داشت و بیشتر هم به کار محققان می‌آمد. پس از استقبال خوبی که از نسخه ۸ جلدی به عمل آمد، تصمیم گرفتم برای استفاده همه مردم، ضمن کامل کردن تحقیقاتم، آن‌ها را در بیش از ۱۵۵۰ صفحه و با استناد به ۱۲۰۰ سند معتبر در مقایسه با ۷۷۰ سند چاپ ۸ جلدی به چاپ برسانم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha