پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جوادی آملی

اختصاصی حوزه/ حضرت آيت الله جوادى آملى در ديدار با مؤلف تمام نهج البلاغه اظهارداشتند: هيچ محققى بدون استفاده از اين كتاب نمی‌تواند معنى و مقصود كامل سخنان گهربار امير المؤمنين(ع) را درك نمايد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید صادق موسوی مؤلف اثر تمام نهج البلاغه با حضرت آیت الله جوادی آملی دیدار کرد.

حضرت آيت الله جوادى آملى در اين ديدار ضمن تاكيد بر بيانات مكرر خود در دروس فقهى و تفسيرى و اخلاقى در مورد اهميت كار تحقيقى انجام شده در تمام نهج البلاغه اظهارداشتند: هيچ محققى بدون استفاده از اين كتاب نميتواند معنى و مقصود صحيح و كامل سخنان گهربار امير المؤمنين عليه السلام را درك نمايد.

معظم له خاطر نشان کردند: در نهج البلاغه سید رضی تنها گزيده هائى ار سخنان حضرت علی(ع) را و آن هم بدون ذكر منابع و سند آورده، در حالى که در تمام نهج البلاغه متن كامل آن و با استناد به بيش  از ١٢٠٠ عنوان از منابع مورد وثوق علماء مذاهب مختلف اسلامى و همراه با اسناد آن بطور كامل و مفصل آمده است.

* ۲۷ سال تلاش برای جمع آوری متن و سند کامل سخنان حضرت علی(ع)

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین سید صادق موسوی این کتاب را  طی ۲۸سال کار پژوهشی به نتیجه رسانده است.

«تمام نهج البلاغه» حاوی متن کامل کلمات حضرت امام علی(ع) است که شریف رضی، گزیده‌ای از آن‌ها را در کتاب «نهج البلاغه» ذکر کرده است.

مؤلف کتاب «تمام نهج‌البلاغه» برای تهیه این کتاب بیش از ۸۰ هزار جلد کتاب مطالعه کرده و به کشورهای مختلفی از جمله هند، کانادا، یمن، مراکش، آمریکا، اسپانیا و… سفر کرده است.

این اثر به شخصیت ها و مراکز معتبر و برجسته دنیا مانند دبیرکل سازمان ملل و دانشگاه ها و کتابخانه های معروف اهدا و مورد قدردانی آنها قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha