یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
داعش

علما، ائمه جمعه و جماعات، مدرسين و طلاب اهل سنت حوزه هاي علميه شهرستان درميان ، احناف تايباد واحمديه تربت جام ، با صدور بیانیه های جداگانه اقدامات تروریستی گروهک داعش را محکوم نمودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، ائمه جمعه و جماعات، مدرسين و طلاب اهل سنت حوزه علميه شهرستان درميان در بیانیه ا ی، ضمن ابراز تاثر و تاسف از حوادث تلخ و ناگوار عراق كه منجر به كشته شدن انسان هاي بي گناه اعم از مرد و زن گرديده اعلام داشتند: حركت هاي گروه افراطي و تكفيري كه سبب ناامني و رعب و وحشت گرديده و باعث از هم پاشيدن وحدت و انسجام ملت مسلمان عراق مي شود را محكوم مي نماييم.

این بیانیه می افزاید: يقينا اين گونه اعمال و رفتار هاي خشن، چهره زشتی از اسلام به نمايش مي گذارد و نفع آن عايد دشمنان اسلام و در رأس آن آمريكا و اسرائيل مي گردد. از خداوند مي خواهيم كه مشكلات ملت عراق را حل فرموده و ناامني را از این کشور دور نمايد.

*داعش سند اسلام ستيزي استكبار جهاني است

   اساتيد و طلاب اهل سنت مدرسه علميه احمديه تربت جام، نیزطي بيانيه اي از جنايات گروهك تروريستي داعش ابراز انزجار كردند.

در اين بيانيه آمده است: استكبار جهاني با تربيت گروه‌هاي تروريستي و تكفيري در سال هاي اخير به عناوين مختلف سعي در قتل عام مسلمانان كرده است كه نمونه هاي بارز آن را در كشورهاي مسلمان مي توان ديد.

این بیانیه می افزاید: اعمال وحشيانه گروهك تروريستي داعش، مخالف شرع مقدس اسلام است. اين گروهك به نام حمايت از اهل سنت دست به اعمال وحشيانه‌اي مي‌زند، در حالي كه اهل تسنن هرگز چنين اعمالي را قبول نكرده و مرتكبين چنين اعمالي را از جنس شياطين مي‌داند.

همچنین در این بیانیه آمده است: گروه‌هاي تكفيري تروريستي با اسامي مختلف در كشورهاي مسلمان قدعلم كرده‌اند تا تيشه بر ريشه مسلمان‌ها بزنند و شيعه و سني را نابود كنند هراندازه كشورهاي اسلامي اتحاد و همدلي خود را بيشتر كرده و در صفوف به هم پيوسته قرار گيرند آن روز ديگر دشمن نخواهد توانست در اين صف‌ها نفوذ كند. نبايد با تبعيض و تفرقه افكني زمينه براي ظهور گروه‌هاي تروريستي فراهم شود چرا كه اين گروه‌ها مترصد فرصت هستند تا از كوچكترين اختلاف سوء استفاده كرده و برنامه هاي خود را پياده كنند.

علما، اساتيد و طلاب مدرسه علميه احمديه تربت جام در این بیانیه خاطرنشان کردند: داعش يك گروه جنايتكار تروريستي است كه انديشه سلفي جهادي و يا تكفيري را پيشه خود كرده و هدف سازمان دهندگان آن بازگرداندن چيزي است كه آن را خلافت اسلامي و اجراي شريعت مي‌نامند، اين گروه در ابتدا عراق و سوريه را جولانگاه جنايت‌هاي خود نمودند و در ادامه فعاليت هاي خود را در سراسر منطقه گسترش دادند.

این بیانیه می افزاید: گروهك تروريستي داعش سند اسلام ستيزي استكبار جهاني است. عده اي به خاطر بقاء چند صباح خود، به كشورهايي همچون آمريكا و اسرائيل و بعضي كشورهاي عربي پناهنده شده اند و در اين راستا از انجام هيچگونه جنايتي واهمه ندارند.

علما، اساتيد و طلاب مدرسه علميه احمديه تربت جام با بیان اینکه طبق آيات قرآن كريم و دين و سيره‌ي انبياي الهي، اسرائيل همواره مهمترين دشمن دين و انسانيت و مخالف حق و حقيقت بوده است، خاطر نشان کرده اند: عده اي به خاطر حفظ منافع خود به اين دشمن ابدي اسلام وابسته شده‌اند و از حمايت‌هاي مادي و تسليحاتي آن براي شكستن توان و مقاومت و تحقير كشورهاي مسلمان استفاده مي‌كنند.

دراین بیانیه آمده است: مهمترين هدف گروهك داعش ايجاد اختلاف در ميان امت اسلامي است و مسلمانان به ويژه مردم عراق بايد همچون ملت سوريه كه در انتخابات شركت كرده، از دولت حمايت كنند و در مقابل فتنه‌انگيزي‌هاي دشمنان مقابله كنند و نگذارند كه دشمنان به اهداف خود در زمينه ايجاد اختلاف ميان مسلمانان و مخدوش ساختن چهره اسلام در اذهان عمومي دست يابند.

این بیانییه می افزاید: اقدامات گروهك تروريستي داعش در هتك حرمت به مقدسات اسلامي و كشتار وحشيانه مردم مسلمان عراق، پس از شكست‌هاي پي در پي شان از ملت و دولت مقاوم سوريه است و اين مساله نشان از آن دارد كه ارباب ظلم و جور، اين بار چراغ فتنه را در كشور مسلمان عراق روشن ساخته و به وسيله نوكران داعشي خود و برخي دولت‌هاي مرتجع و وابسته منطقه، ضمن اختلاف‌افكني بين مسلمين، چهره‌اي زشت و سفاك از اسلام را در معرض ديد افكار عمومي جهان قرار مي‌دهند تا به خيال خود از نفوذ نور اسلام در جان‌هاي شيفته بشريت جلوگيري كنند.

 جامعه اهل سنت شهرستان تربت جام اقدامات و جنايات و كشتار بي‌رحمانه اين گروهك شيطاني و اختلاف افكني‌ آن‌ها را بشدت محكوم مي‌كند و از جوامع بين المللي، حكومت‌هاي اسلامي و حكومت‌هاي مدعي حقوق بشر درخواست دارد كه به اين جنايات هولناك پاسخ داده و جسارت انجام فعاليت‌هاي ضدحقوق بشري را از اين گروهك بگيرند.

*هدف اين جنايات، اسلام هراسي است

امام جمعه و نمازگزاران مسجد جامع احناف تايباد ضمن محكوم كردن جنايات گروه داعش اعلام نمودند: اين گروه با مخدوش كردن چهره اسلام، خدمت بزرگي به استكبار جهاني و صهيونيست بين الملل نمودند.

   مولوي غلام نبي توكلي امام جمعه اهل سنت مسجد احناف تايباد، گفت: تنها راه امت اسلامي براي رسيدن به هدف، بصيرت و هوشياري همراه با وحدت و همدلي و همچنين مقاومت و ايستادگي در برابر دسيسه هاي استكبار جهاني است.

وي افزود: به فضل خدا و همت مردم، اين توطئه از همه گروههاي شيعه و سني همچون ديگر ترفندهاي استكبار جهاني خنثي و دود آن به چشم حاميان آنان خواهد رفت.

مولوي توكلي اضافه كرد: هدف اين جنايات، اسلام هراسي و جنگ بين مذاهب و ضربه زدن به مقاومت و بيداري اسلامي است و ما اين جنايات را محكوم مي كنيم.

وی با بیان اینکه از كشورهاي درگير مثل عراق و سوريه درخواست داريم با تقويت هر چه بيشتر وحدت ملي در نقش برآب كردن توطئه هاي شوم دشمنان اسلام بكوشند و يكپارچه و متحد ضمن بازگرداندن آرامش و امنيت به اين كشورها خطر تروريسم و توطئه آنان را در منطقه و جهان دفع كنند، اظهار داشت: پشت پرده اين جنايات كسي نيست جز آمريكا، انگليس و اسرائيل كه علنا عليه اسلام فعاليت مي كنند.

مدير مدرسه علميه احناف تايباد ابراز داشت: كشورهاي استعمارگر وقتي كه مي خواهند حكومتي را از میان بردارند، دست به كشتار و برادركشي مي زنند و با تشكيل گروههاي تندرو و مجهز كردن آنان، آنها را به جان مسلمانان مي اندازند و تيري كه مي بايست از اسلحه مسلمانان به قلب دشمن بخورد، به قلب مسلمانان مي خورد و به جاي اينكه مسلمانان به فكر آزادي قبله اول مسلمين باشند، به اين فجايع دچار مي شوند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha