شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علمای اهل سنت هرمزگان

جمعی از علما و ائمه جمعه اهل سنت استان هرمزگان با محکوم کردن جنایات گروه تروریستی و تکفیری داعش در عراق، داعشی ها را خوارج زمان خواندند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، شیخ سید عبدالرئوف قتالی، امام‌جمعه اهل‌سنت بندرخمیر با اشاره به حمله تکفیری های داعش به عراق،  این افراد را گروهکی فتنه‌گر نو جنایتکار خواند و اظهار داشت: فتنه‌هایی همچون فتنه داعش در منطقه، به نفع اسلام و مسلمانان نبوده و نیست و جنایات ضد بشری داعش از نظر ما محکوم است.

وی با بیان این که ماموریت گروهک‌های تروریستی نابودی اسلام است، گفت: دشمنان اسلام همواره برای تضعیف و حذف مسلمانان تلاش می‌کنند، ولذا مسلمانان نباید فریب ظاهر اسلامی داعش را بخورند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرخمیر با بیان این که رمز پیروزی مسلمانان در همه فتنه‌ها، تمسک به قرآن‌کریم است، گفت: یکی از وظایف دینی مسلمانان این است که از خداوند برای مسلمانان دیگر طلب امنیت و آسایش نمایند.

غده سرطانی داعش!

شیخ حسین بازماندگان، امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل هم با بیان این که دشمنان اسلام دوباره غده سرطانی خوارج را احیاءکرده‌اند، گفت: خوارج در زمان حضرت علی(ع)مسلمانان غیر از خود را تکفیر می‌کردند و جان و مال آنان را مباح می‌دانستند.

وی با بیان این که خوارج بهترین افراد را کافر می‌دانستند، افزود: خوارج در همان دوران شروع به جنگ با حضرت علی(ع) کردند و در نهایت نیز ایشان را به شهادت رساندند.

امام‌جمعه اهل‌سنت بندرپل با محکومیت جنایات گروهک تکفیری و تروریستی داعش، ابراز داشت: افرادی که امروز با عناوین داعش، طالبان، القاعده و ... خلاف دستورات اسلام حرکت می‌کنند و مسلمانان بی‌گناه را می‌کشند، در خط فکری خوارج حرکت می‌کنند و محکوم هستند.

وی با بیان این که علمای اسلام باید بیدار و هوشیار باشند و این بیداری را به جامعه منتقل کنند، افزود: داعش چهره رحمانی اسلام را زشت جلوه می‌دهد.

شیخ بازماندگان، با بیان این که با وجود جنایات وحشیانه داعش در سوریه و عراق، کسی تمایل به مسلمان شدن پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: وقتی اعضای این گروه تروریستی با سربند "لااله الا الله" جوانان بی‌گناه را قتل عام می کنند، هیچ غیر مسلمانی مسلمان نمی‌شود.

وی با تاکید بر لزوم روشنگری علما و بزرگان، تاکید کرد: به نمایندگی از شورای روحاینت شهرستان بندرخمیر اقدامات داعش را محکوم و از همه گروه‌های تکفیری اعلام انزجار و بیزاری می‌کنیم.

داعش هیچ فهم و درکی از مفاهیم متعالی اسلام و قرآن ندارد

شیخ مسعود راهبر، امام‌جمعه اهل‌سنت بندرچارک، هم طی سخنانی جنایات ضد بشری گروهک تروریستی و تکفیری داعش در عراق را فجیع‌ترین حوادث در سال‌های اخیر دانست و افزود: امروز تکفیری ها نه تنها بلایی خانمان‌سوز برای مسلمانان، بلکه برای کل بشریت اند.

وی با بیان این که اعضای داعش هیچ فهم و درکی از مفاهیم متعالی اسلام و قرآن ندارند، تصریح کرد: کسانی که با بریدن سر یک مردم و تکه تکه کردن بدنشان، احساس فرح و خوشحالی می‌کنند، بویی از انسانیت نبرده‌اند.

امام جمعه اهل‌سنت بندرچارک، داعش را تهدیدی علیه کیان امت اسلام خواند و افزود: این گروهک تروریستی نسبت به شیعه یا اهل‌سنت ترحم ندارد و هرکسی را که داعیه اسلام و مسلمانی داشته باشد، از دم تیغ می‌گذارند.

وی با بیان اینکه پیامبراسلام(ص) الگوی مهربانی، محبت و مودت است، اظهار کرد: چگونه مفسدان و دیوانگی عربده‌کش که با پول استکبار نشخوار می‌کنند، می‌توانند خود را رهروان آن پیامبر بدانند.

شیخ راهبر با بیان این که هیچ عقل سلیمی عملکرد داعش را تایید نمی‌کند، گفت: خداوند متعال در آیه 32 سوره مبارکه مائده می‌فرماید:« مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا»،«هر كس كسى را جز به قصاص قتل يا [به كيفر] فسادى در زمين بكشد چنان است كه گويى همه مردم را كشته باشد».

وی با بیان این که حمایت برخی دولت‌های اسلامی از دعش بسیار عجیب است، تصریح کرد: متاسفانه برخی از دولت‌های اسلامی منافع مادی و دنیوی را بر آیات الهی ترجیح داده‌اند.

امام جمعه اهل‌سنت بندرچارک، تکفیری های داعش را مسلمان‌نماهایی وحشی نامید و افزود: وظیفه مسلمانان ایستادگی در مقابل اعمال شنیع و ددمنشانه این گروهک تروریستی و محکومیت قاطع آنها از جانب علما و روحانیون است.

حساب داعش از اهل سنت جدا است

شیخ محمدعقیل شیهک زهی، امام‌جمعه اهل‌سنت جاسک هم با ابراز تاسف از پدید آمدن گروهک تکفیری و تروریستی داعش در عراق و حمایت برخی از کشورهای اسلامی از جنایات وحشیانه این گروهک، تصریح کرد: داعش سعی می‌کند خود را از اهل‌سنت نشان بدهد، در صورتی این چنین نیست. چگونه داعش می‌تواند خود را مسلمان اهل‌سنت بداند و دست به کشتار وحشیانه مسلمانان بزند؟

وی با بیان این که داعش ماحصل شوم صهیونیست ها و وهابیت است، گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند بین اقوام و مذاهب اسلامی اختلاف ایجاد کنند تا بتوانند به اهداف خبیث خود برسند.

امام‌جمعه اهل‌سنت جاسک با بیان این که در شرایط کنونی نقش علما و روحانیون بسیار حساس و تعیین کننده است گفت: بزرگان دین باید هوشیارانه و با بصیرت مردم را برای مقابله با دشمنان متحد و به یکپارچکی دعوت کنند.

انتهای پیام 18/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha