دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
داعش

از دولت های خائن عربی انتظاری نداریم، اما از ملت های عربی می خواهیم که از هم زبان ها و برادران دینی خود در عراق حمایت کنند و نگذارند که مقدسات آنها توسط گروه ملحد داعش به تمسخر گرفته شود.

خبرگزاری حوزه/ بدون شک ورود داعش به عراق ، حاصل برنامه ریزی منطقه ای و فرا منطقه ای دنیای استکبار و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی و نوکرانشان در منطقه بود تا با استفاده ابزاری از این گروه تکفیری – تروریستی به اهداف شوم خود دست یابند، غافل از آن که قدرت مرجعیت شیعه در عراق، سد محکمی در برابر آنان است. فتوای آیت الله العظمی سیستانی نه تنها شیعیان، بلکه اهل سنت را هم به میدان آورد و تمام نقشه های مستکبرین را نقش بر آب و خواب سران عربستان، قطر و ... را آشفته کرد.

مردم عراق یکپارچه و متحد به ندای مرجعیت شیعه لبیک گفته و بصورت میلیونی به میدان کارزار آمده اند تا طومار تکفیری های انسان نما و خیانتکاران را برچینند.

با توجه به جنایات وحشیانه داعش در عراق، خبرنگار خبرگزاری حوزه به میان طلاب و فضلای عراقی حوزه علمیه قم رفته و پیرامون پشت پرده اقدامات تروریستی تکفیری‌ها و نقش مرجعیت شیعه در خنثی سازی این توطئه و بحران به گفتگو نشسته که ماحصل آن در پی می آید.

داعش؛ نابود کننده اسلام

حجت الاسلام تحسین بدری با ابراز تأسف از این که جنایات داعش وضعیت اسف باری را در عراق رقم زده است، گفت: جنایات داعش در عراق، قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

وی افزود: اقدامات داعش، در بعد بین المللی نیز ضربه مهلکی به اسلام زده است، زیرا خساراتی که این گروه با وارونه جلوه دادن چهره اسلام نزد مردم جهان به وجود آورده است، بسیار سخت جبران می شود.

این روحانی عراقی، رفتارهای داعش را آیینه جنایات القاعده در منطقه دانست و اضافه کرد: این گروه تکفیری، تعقل را به کناری می نهد و به ظاهر دین تمسک می کند و عمل به مقتضای آن را برای همگان لازم و اجباری می داند.

تصرف موصل بدون شلیک گلوله!!!

وی خاطرنشان کرد: ورود آنها به عراق، حاصل برنامه ریزی فرامنطقه ای برخی قدرت ها بود که نمونه بارز آن، ورود داعش به موصل بدون شلیک حتی یک گلوله بود که نشان از برنامه ریزی گسترده این قدرت ها داشت.

حجت الاسلام تحسین بدری با بیان این که قطر و عربستان یقین داشته باشند که دود این جریان به چشم آنها نیز خواهد رفت و گریزی از وقوع آن نخواهند داشت، تأکید کرد: اگر اکنون داعش ابزار اهداف شوم این دو کشور است، بدانند که در آینده ای نه چندان دور، نه تنها گریبان آنها را می گیرد، بلکه تهدیدی برای آمریکا و اروپا که حمایت مالی از آنها را بر عهده دارند، خواهند بود.

فتوای نجات بخش آیت الله العظمی سیستانی

این روحانی عراقی، فتوای آیت الله العظمی سیستانی و جهاد بسیجی گونه جوانان عراقی را مایه دلگرمی ملت عراق دانسته و تصریح کرد: گروه های تندرویی مانند داعش، نمی توانند در میان مردم مسلمان عراق که پایند به آداب و سنت های اسلامی خود هستند، جایی داشته باشند و محکوم به فنا هستند.

وی با هشدار به مرتجعان عرب، یادآور شد: دولت های عربی، دست از حمایت این گروه بردارند و با تعقل در مفاهیم غنی دینی، بر دوری از هرگونه تفرقه و تکیه بر هم گرایی و وحدت تأکید کنند.

خیانت عوامل خود فروخته!!!

حجت الاسلام علی جوده، یکی دیگر از روحانیون عراقی با بیان این که داعشی ها به راحتی توانستند موصل، نینوا، صلاح الدین و برخی استان های همجوار را با تهدید روبه رو کنند که نشان از خیانت مسئولان، فرمانداران و عوامل خودفروخته این مناطق دارد، ابراز داشت: سه روز پیش در عراق بودم و به عیان، شاهد تأثیر گذاری فتوای آیت الله العظمی سیستانی، خیزش دو و نیم میلیونی جوانان غیور عراقی و امید تازه مردم کشورم بودم.

کشتار مردم با سلاح های اسرائیلی!

وی، با اشاره به حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و مرتجعان عرب از داعشی ها، گفت: خیانت های عوامل بعثی منطقه و سلاح هایی که با چشم خود جمله هک شده "made in Israel" را بر روی آن دیدم، نشان از وسعت و دامنه این پشتیبانی ها و فرسایشی بودن این جنگ دارد.

از دولت های خائن عربی انتظاری نداریم، اما ...

این روحانی عراقی تأکید کرد: از دولت های خائن عربی انتظاری نداریم، اما از ملت های عربی می خواهیم که از هم زبان ها و برادران دینی خود در عراق حمایت کنند و نگذارند که مقدسات آنها توسط گروه ملحد داعش به تمسخر گرفته شود.

داعش؛ زاییده خوارج صدر اسلام

در ادامه، طلبه ای دیگر از عراق، حوزه علمیه نجف را از نمادهای تقریب مذاهب اسلامی در تاریخ دانست و اظهار داشت: تاریخ عراق با تقریب مذاهب درآمیخته شده است و نمی توان بذر اختلاف در میان مردم متدین و پایبند به مقدسات این کشور کاشت. دسیسه گران بدانند به یقین از جای جای این کشور برچیده خواهند شد.

رعد حجاج افزود: داعش که خود را دولت اسلامی عراق و شام می نامد، زاییده خوارج صدر اسلام است که با افکار گروه هایی مانند القاعده، طالبان و به خصوص وهابیت درآمیخته شده است.

خیانت برخی فرماندهان ارتش!!

وی با بیان این که داعش، شمشیر خود را بر روی مسلمانان کشیده است، یادآور شد: این گروه تندرو توانسته است که با توطئه برخی از چهره های بین المللی و محلی و خیانت فرماندهان ارتش عراق و برخی از ساکنان بومی مناطق اشغال شده، بستر خوبی برای جولان در خاک عراق به دست آورد.

این طلبه عراقی تصریح کرد: عربستان، قطر و ترکیه با چراغ سبز آمریکا، تأثیرگذاری مستقیمی در تسلیح و تجهیز این گروه ها و فرماندهی لجستیکی آنها دارند.

فتوای جهاد مرجعیت

وی خاطرنشان کرد: فتوای آیت الله العظمی سیستانی را می توان فتوایی تاریخی و ریشه دار در عراق دانست که می توان آن را در ادامه فتاوای مراجع شیعه مانند فتوای جهاد کاشف الغطاء علیه وهابیون متجاوز به نجف اشرف در اوایل قرن بیستم ارزیابی کرد. داعش در عراق بداند که گذشته گروه های انحرافی در عراق، نماینگر آینده آنها در این کشور است.

راهکار برون رفت از بحران

رعد حجاج، تنها و مؤثرترین راه برای مقابله با تکفیری های داعش و برون رفت از این بحران را وحدت، انسجام و همگرایی هرچه بیشتر مذاهب اسلامی در عراق دانست و بیان داشت: شهرهایی مانند موصل و کرکوک، نماد وحدت و تقریب مذاهب اسلامی هستند و داعش نیز با توجه به این موضوع، در تلاش برای پاشیدن بذر نفاق در بین مردم این مناطق است.

این طلبه عراقی با بیان این که قهر و کشتار، نمی تواند آینده ای را برای ملتی به ارمغان آورد، ابراز داشت: جنایات داعش، ادامه اقدامات صهیونیست ها برای برچیدن خط مقاومت در سوریه و برهم زننده وحدت اسلامی است و از همه مسلمانان آزاداندیش جهان می خواهم ماهیت پلید گروه های تکفیری را در سراسر جهان آشکار سازند تا حامیان فکری و نظامی آنها رسوا گردند.

سران عرب؛ گناه مسلمانان در سوریه و عراق چیست؟

وی خطاب به سران عربی منطقه گفت: گناه مردم سوریه و عراق چیست که دست های خود را به خون برادران خود آغشته می کنید؟به مبانی اسلامی خود بازگردید، هرچند که امیدی به بازگشت شما نیست.

هشداری به قطر، ترکیه و عربستان

حجت الاسلام کاظم اسدی، یکی دیگر از روحانیون عراقی با تأکید بر حفظ وحدت و تقریب مذاهب در عراق، اظهار داشت: دولت های اردن، قطر، ترکیه و عربستان ببینند که فتوای جهاد آیت الله العظمی سیستانی، نه تنها با لبیک جوانان شیعی همراه شد، بلکه با حمایت و به میدان آمدن برادران اهل سنت در عراق نیز همراه گردید؛ نمی توان این موضوع را جز وجود مبانی قوی تقریبی مذهبی در این کشور پنداشت.

فتوای جهاد، لرزه بر اندام داعش انداخت

وی، ایجاد بحران در عراق را مقابله با خط مقاومت در سوریه و لبنان دانست و ادامه داد: فتوای جهاد در میان شیعیان و اهل سنت عراق، لرزه بر اندام داعش انداخت و مواضع نظامی آنها در منطقه را سست کرد و باعث جوشش غیرت دینی مردم گردید.

این روحانی عراقی با بیان این که غارت ناموس و اموال و ریختن خون مردم عراق، نمونه ای از جنایات وحشیانه داعش در این کشور است، افزود: هدف شوم آنها از حضور در عراق، برچیدن اعتقاد میان مذهبی مردم و حمله به اماکن متبرکه این کشور است، آنها با این هجوم، درصدد محو اعتقادات مذهبی در عراق هستند.

لزوم جهاد رسانه ای رسانه های ایران

حجت الاسلام اسدی در پایان، با تقدیر از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در برون رفت عراق از این چالش، یادآور شد: اندیشمندان و رسانه های ایرانی می توانند جهاد رسانه ای را در دستور کار خود قرار دهند و اخبار این حوادت عراق و جنایات داعش را سریع، کامل و مستند به جای جای جهان انتقال دهند تا پشتیبانی برای جهاد و مقاومت مردم عراق باشند.

انتهای پیام 313/14

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha