جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قاسم احمدی نماینده مجلس

در حال حاضر میلیون ها جوان داریم که از سن ازدواجشان گذشته است اما به دلیل مشکلات مالی، نمی‌توانند تشکیل خانواده بدهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، قاسم احمدی اشاره به اینکه مهمترین شاخص در زمینه برنامه ریزی، توجه به جمعیت کشور است گفت: زمانی در کشور، رشد جمعیت بسیار بی رویه بود چنان که برنامه ریزی های مناسب نیز برای آنها صورت نگرفت؛ اما همین کاهش جمعیت دچار الگوگیری از غرب شد که در نتیجه آن روش هایی مانند روش های ضد بارداری گسترش یافت.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ سیاست های جمعیتی کشور از سوی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: همچنان که معظم له تأکید فرمودند نباید اجازه داد جامعه جوان و شاد ما دچار افول شود و در آینده شاهد  جامعه ای پیر باشیم.

وی افزود: اگر جمعیت کشور پیر شود، دچار مشکلات زیادی در زمینه کار، انگیزه، جمعیت سرباز و ... خواهیم شد؛ از این رو باید تلاش کرد تا از بروز این وضعیت از همین الان جلوگیری کنیم.

این استاد دانشگاه در ادامه ضمن تأکید بر تسهیل روند ازدواج گفت: باید در کنار افزایش رغبت جوانان به ازدواج، رفاه آنان را نیز درنظر بگیریم. در حال حاضر میلیون ها جوان داریم که از سن ازدواجشان گذشته است اما به دلیل مشکلات مالی، نمی‌توانند تشکیل خانواده بدهند. در مجلس دو طرح برای افزایش جمعیت و ایجاد رفاه برای آنان در حال بررسی است.

احمدی یکی از این طرح ها را طرح جامع جمعیت خواند که در تلاش است منویات جمعیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی که برگرفته از اندیشه های اسلامی است را جامه عمل بپوشاند و دیگری، طرحی درباره الگوهای غربی رایج شده در زمینه روشهای ضدبارداری است. با افزاش ازدواجِ توأم با رفاه، زمینه فسادهای مختلف نیز در کشور کاهش می یابد.

35/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha