جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه:

حوزه / رئیس دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه با اشاره به شاخصه های حوزه انقلابی گفت: تربیت مدیران و مدرسان انقلابی و تصمیم گیری استراتژیک شرط انقلابی ماندن حوزه علمیه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام محمد قاسم احمدی، در نشست بصیرتی گفتمان انقلاب با عنوان "حوزه علمیه، دانشگاه و انقلابی ماندن"، در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه، با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: ماه شعبان از ماه های پرفضیلت به شمار می آید و یکی از کارهایی که بزرگان در این ماه پیشنهاد می کنند، مناجات با خداوند متعال است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی استان کرمانشاه ابراز داشت: علمای انقلابی همواره نوک پیکان حملات دشمنان و منافقین می باشند، لذا باید در این زمینه همواره آگاه بوده و توطئه های دشمنان را خنثی کرد

این استاد حوزه با تشریح شاخصه های حوزه انقلابی بیان داشت: برخورداری از مدیران و مدرسان انقلابی و تصمیم گیری در موقعیت های استراتژیک شرط انقلابی ماندن حوزه های علمیه می باشد، چرا که علمای دین در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و ... همواره پیشقدم بوده اند لذا دشمن درصدد کم فروغ ساختن چراغ حوزه های علمیه می باشد.

وی در ادامه افزود:باید درخصوص به کارگیری افرادی با توان بالا در جهت تولید فکر در راستای استمرار انقلاب اسلامی و پویایی و بالندگی حوزه های علمیه باید اهتمام ویژه داشت، چرا که اگر حوزه علمیه از پویایی مورد نیاز برخوردار نباشد نمی تواند برای استمرار و تداوم انقلاب تصمیم گیری نماید.

حجت الاسلام احمدی، بنیانگذار انقلاب اسلامی را مصداق بارز عالم انقلابی دانست و ابراز داشت: زهد و تقوا، عدم تعلق به تجملات دنیا از ویژگی های امام خمینی (ره) بود، لذا شرط دیگر انقلابی ماندن حوزه های علمیه اقتدا به زندگی و مکتب انبیاء الهی و علمای دین می باشد.

وی در پایان بیان داشت: حوزه های علمیه که محل تربیت حافظان قرآن و مروجان دین می باشند، باید در تمامی عرصه ها سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی خود را تقویت نموده و اتحاد و انسجام خود در برابر دشمنان در جهت تحقق آرمان های انقلاب و اسلامی حفظ نمایند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha