جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت‌الاسلام حق‌پناه

استاد دانشگاه علوم اسلامي رضوي گفت: ارتباط بيشتر با خدا و استفاده از فرصت مناجات در اين ماه از بركت‌هاي ماه رمضان است.

حجت الاسلام و المسلمين حق پناه، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري حوزه  در مشهد با بيان اين كه پيامبر گرامي اسلام(صلي الله عليه و آله و سلم)، در خطبه شعبانيه تعابيري براي ماه مبارك رمضان آورده‌اند، به جمله «أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَيْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ(اى مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوى شما رو کرده است.)» اشاره و خاطر نشان كرد: بركت در اين است كه مردم با معنويات آشنا شوند و انسان‌ها، خلق و خوي فرشتگان را پيدا كنند و از خوردن، آشاميدن و امور مختلف مادي و دنيوي جدا شوند.

امام جماعت مسجد كرامت، افزود: ارتباط بيشتر با خدا و استفاده از فرصت مناجات در اين ماه از ديگر بركت‌هاي ماه رمضان است كه مي‌توان به آن اشاره كرد.

اين استاد دانشگاه علوم اسلامي رضوي با اشاره به اين كه ماه رمضان يكي از فرصت هاي خيلي خوب است كه مردم به طور خودجوش و بدون تبليغات به مساجد روي مي‌آورند،‌ ابرازداشت: به همين دليل، اين ماه فرصت مناسبي براي حوزويان به منظور طرح و گسترش مسايل ديني و معارف اهل بيت (عليهم السلام) است.

وي افزود: مؤمنان در اين فرصت به طور خالصانه براي شنيدن آموزه‌هاي ديني در اجتماعات مذهبي حاضر مي‌شوند كه بايد از اين زمان براي تبليغ معارف الهي بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمين حق پناه، با تاكيد بر اين كه وظيفه طلاب علوم ديني، نشر حقايق است، گفت: مبلغان ديني بايد اصول دين، فروع آن و زندگي اهل بيت (عليهم السلام) را با نگاه به آموزه‌هاي قرآني به جامعه بياموزند.

وي آشنا شدن مردم با زندگي و سفارشات پيامبر اكرم(صلي الله عليه و آله و سلم)، توجه دادن به دشمني‌ها و دشمن شناسي داخلي و خارجي براي تضمين آينده جمهوري اسلامي از ديگر وظايف مبلغان برشمرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha