شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 334804
۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
قرآن

بزرگ‌ترین قرآن تمام رنگی جهان بصورت 30 جزء کامل و در 605 صفحه و با 150 رنگ متنوع در نمایشگاه قرآن و عترت قم عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمود برخورداری، مسئول غرفه بزرگ‌ترین قرآن تمام رنگی جهان در نمایشگاه دوم قرآن و عترت قم با بیان این که نگارش بزرگ‌ترین قرآن تمام رنگی جهان 10 سال طول کشیده است، گفت: در نگارش این قرآن نفیس 20 نفر از هنرمندان قمی در بخش‌های خط، تذهیب و... مشغول به کار بوده‌اند.

وی با اشاره به مشخصات این طرح، بیان کرد: این قرآن به صورت کامل 30 جزء و در 605 صفحه است و هر جزء آن به صورت یک رنگ جداگانه است.

مسئول غرفه بزرگ‌ترین قرآن تمام رنگی جهان با بیان این که ابعاد هر صفحه این قرآن 120 در 180 سانتی متر است، تصریح کرد: ارتفاع این قرآن در حدود 70 سانتی متر بوده و بیش از 150 رنگ در این قرآن شریف به کار رفته است.

وی عنوان کرد: گروه نگارش این قرآن نفیس کارهایی مانند چهار قل و سوره‌های کوچک قرآن را انجام داده بودند و برای اینکه یک اثر ماندگار برای این دنیا و همچنین آخرت خود داشته باشند تصمیم گرفتند که کار نگارش این قرآن را در 150 رنگ متنوع و در این ابعاد آغاز کنند.

برخورداری با بیان این که کار نگارش این قرآن تمام نشده و کار تصحیح و صحافی آن مانده است، گفت: اگر مسئولین در ادامه پروژه با ما همکاری کنند این کار پس از اتمام به موزه حرم امام رضا(ع) تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برآورد قیمتی کارهای باقی مانده حدود 40 میلیون تومان است بیان کرد: این کار پس از اتمام 800 میلیون تا یک میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.

عرضه مجموعه نرم افزاری «تدبر در قرآن کریم»

موسسه قرآنی تدبر در کلام وحی امسال هم حضوری فعال و گسترده در نمایشگاه قرآن استان قم دارد و با ارائه محصولات متنوع، جمع زیادی از بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب میکند.

عرضه محصولات رادیو معارف با موضوعاتی قرآنی، پژوهشی، اعتقادی، خانواده، آموزشی، تربیتی و انقلاب اسلامی از جمله خدماتی است که تبلیغ آن در غرفه موسسه تدبر در کلام وحی به چشم می خورد.

همچنین در غرفه این موسسه قرآنی می توان مجموعه نرم افزاری «تدبر در قرآن کریم» را که به تکفیک جزءهای قرآن دسته بندی و منتشر شده اند تهیه کرد.

کتاب های این مجموعه نیز در قالب دورهای چند جلدی و با ویژگی تکیه بر استنادات و استدلالات منتشر شده اند که علاقمندان می توانند نسبت به تهیه آنها از همین غرفه اقدام کنند.

در این غرفه همچنین کارشناسان حوزوی موسسه تدبر در قرآن کریم نیز حضور دارند و به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ می دهند.

خاطرنشان می شود، دومین نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت قم تا 22 تیرماه، هر شب از ساعت 21:30 تا 2 بامداد در مجتمع ناشران قم، واقع در خیابان معلم، میزبان علاقمندان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha