دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
یب

تولیت مدرسه علمیه امام صادق (ع) مرودشت با اشاره به اهمیت جایگاه نماز در زندگی دنیوی، گفت: اقامه نماز بدون ریا می تواند آثار سودمند بسیاری را برای زندگی انسان رقم بزند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، آیت الله سید محمود موسوی نژاد در نشست هم اندیشی ائمه جماعت مدارس شهرستان،  به اهمیت توسعه فرهنگ نماز اشاره و اظهار کرد: انسان به وسیله نماز به مبدأ هستی متصل می شود که این خود آثار و برکات بسیاری برای انسان به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه دل ها تنها با یاد خدا آرام می گیرد، افزود: نماز از نظر روانشناسی نیز آثار بسیار چشم گیری دارد و آرامش انسان یکی از این آثار است.

 آیت الله موسوی نژاد با اشاره به چگونگی اقامه نمازی صحیح، خاطرنشان کرد: اقامه نماز بدون ریا منشأ آثار سودمند بسیاری برای انسان است و برای موفقیت در گسترش نماز توجه به اخلاص در عمل بسیار مهم می باشد.

مدیر آموزش و پرورش مرودشت نیز در این نشست با اشاره به تاثیرات شگرف نماز بر زندگی فردی و اجتماعی، توسعه فرهنگ نماز را یکی بهترین روش ها در مقابله با جنگ نرم دشمن معرفی و آن را راه روشن سعادتمندی عنوان کرد.

مرتضی چراغی تربیت قرآنی بر پایه دستورات اسلام را لازمه هدایت به سوی مدارج والای انسانی دانست و افزود: کار فرهنگی نیاز به صبر فراوان دارد تا نتایج بهینه آن مشخص و دیده شود.

 به گزارش خبرنگار حوزه، این نشست هم اندیشی با همکاری آموزش و پرورش مرودشت و به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی برگزار شد.

رعایت دقیق وقت نماز توسط مدیریت آموزشگاه، بازدید از مدارس در هنگام برپایی نماز جماعت، حضور پررنگ کادر اجرایی  مدرسه در نماز، برگزاری نشست های تخصصی با موضوع نماز، توجه بیشتر به امر حجاب در مدارس دخترانه و نوع پوشاک، برپایی نشست مشترک روحانیون با مدیران و معاونان مدارس با محوریت مسئله نماز از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha