یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
افطار

امام جمعه شهرستان خفر با اشاره به اهمیت و توصیه اسلام در برپایی افطار و ثواب اطعام در ماه مبارک رمضان گفت: همزمان با میلاد مبارک امام حسن مجتبی (ع) سفره افطاری برای دو هزار و 500 نفر از روزه داران به همراه جشن میلاد این امام همام در خفر برپا می شود.

حجت الاسلام محسن روحانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شیراز، با تاکید بر گرامیداشت پرشور اعیاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به تقارن میلاد امام حسن مجتبی (ع) با ایام ماه مبارک رمضان باید جشنی در خور مقام آن امام کریم در جامعه برگزار شود.

وی افزود: با توجه به ماه مبارک رمضان، روزه داران پس از اقامه نماز برای صرف افطاری به خانه های خود مراجعه می کردند و فرصتی برای برگزاری جشن پس از نماز وجود نداشت و لذا برپایی سفره افطار این فرصت را برای جشن میلاد فراهم می کند.

امام جمعه خفر برقراری سفره افطاری برای روزه داران خفری را در راستای معرفی امام حسن مجتبی (ع) و سیره کریم اهل بیت (ع) عنوان و خاطرنشان کرد: مولودی و ذکر مناقب امام حسن مجتبی(ع) و سخنرانی از دیگر برنامه های جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان خفر است که از عموم مردم برای شرکت در این آیین دعوت می شود.

حجت الاسلام روحانی، با بیان اینکه یکی از آثار و اوصاف امام حسن مجتبی (ع)، رفتارهای کریمانه ایشان بوده است، خاطرنشان کرد: اطعام به دیگران یکی از جنبه های مهم رفتار و سیره امام حسن مجتبی (ع) بوده و این اقدام علاوه بر ثواب برپایی افطار برای روزه داران است.

وی برپایی سفره های افطار را اقدامی مؤثر در افزایش اعتماد عمومی و ایجاد وحدت بین مردم دانست و اظهار کرد: ایجاد فضای محبت آمیز و جو صمیمانه بین روزه داران و شهروندان جامعه یکی از آثار مهم بر÷ایی این جشن و سفره افطاری است که باید در جامعه اسلامی بسیار مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه خفر با معرفی ایجاد نشاط و شادابی به عنوان دیگر آثار مهم برگزاری جشن میلاد و سفره های افطاری، گفت: بانی این مراسم نیز موقوفه قوام در شهرستان خفر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha