جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای نگهبان

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: امروز دشمنان در تلاش برای ضربه زدن به این نهاد مقدس مخصوصا ایجاد فضای متشنج در زمان انتخاباتها هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، به مناسبت فرا رسیدن 26 تیرماه، سالروز تاسیس  شورای نگهبان نشست خبری در راستای تبیین جایگاه و اهمیت این نهاد مهم در ارومیه  برگزار شد.

قنبر کریم نژاد، سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی در این مراسم  با اشاره به نقش رسانه در تبیین جایگاه شورای نگهبان در جامعه اظهارداشت: مشکل اساسی امروز ضرورت و نقش شورای نگهبان به عنوان نهاد مهمی است که برگرفته از بطن مردم می‌باشد ولی همچنان ناشناخته و مبهم مانده است.

وی، با بیان اهداف و اختیارات شورای نگهبان افزود: نظارت شرعی بر اصول قانون اساسی، مصوبات مجلس و  مقررات و مصوبات قوه مجریه از جمله وظایف شورای نگهبان است.

کریم‌نژاد ادامه داد: تشخیص انطباق موازین جاریه کشور با موازین اسلامی، تهیه و تصویب اولین قانون مربوط به خبرگان و عضویت فقهای شورای نگهبان در مجمع تشخیص مصلحت نظام از سایر وظایف این شورا است.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تصریح کرد: 12 هزار ناظر فعال و نیمه فعال در شورای استان بکارگیری شده که 8500  نیروی آموزش دیده و فعال در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشتند.

کریم نژاد با اشاره به بیانات امام راحل در رابطه با شورای نگهبان افزود: امام خمینی(ره) می فرمایند:«نهاد شورای نگهبان همیشه مورد تایید اینجانب است و به هیچ وجه تضعیف نشده و نخواهد شد، این نهاد باید همیشه با بیداری و هوشیاری در خدمت به اسلام و مسلمین کوشا باشد.»

وی با بیان این مطلب که مردم به شورای نگهبان اعتماد دارند، اذعان داشت: اعضای ناظر شورای نگهبان از معتمدین و  ازبطن مردم برگزیده شده اند و دشمنان با ایجاد فضای متشنج سعی در القای تخلف و تقلب در فضای انتخاباتی به مردم هستند.

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی آگاهی بخشی به مردم را مهم عنوان کرد و افزود: شورای نگهبان عمل نظارت و اجرای بر انتخابات را در همه پرسی های مختلف در راستای صیانت از آرای مردم توسط خود مردم به نتیجه می رساند.

کریم نژاد همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری آموزش های مستمر و گسترده در به روز رسانی اطلاعات و افزایش دانش ناظران در جهت بصیرت افزایی صورت می گیرد. 

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha