جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
کد خبر: 335119
۲۵ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
حجت الاسلام مرادبیگی مدیر حوزه ایلام

مدیر حوزه علمیه استان ایلام از پیگیری و ایجاد بسترهای لازم برای راه اندازی مراکز تخصصی حوزه در این استان خبرداد.

حجت الاسلام وعد مراد بیگی، در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره  به فعالیت شش مدرسه علمیه در این استان اظهارداشت: در حال حاضر با توجه به نیازهای استان تعداد6 مدرسه علمیه احداث و مشغول فعالیت هستند که این تعداد مدارس هم اکنون جوابگوی درخواست ها بوده و ما دراین زمینه کمبودی احساس نمی کنیم .

وی افزود: آنچه در حال حاضر در استان به آن احساس نیاز می شود، بحث کیفی سازی مدارس و ارتقاء سطوح علمی طلاب با استفاده از امکانات جدید و اساتید مبرز است که سیاست فعلی استان هم بر همین مبنا قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام،  با بیان اینکه هم اکنون 300 طلبه در استان مشغول تحصیل اند، گفت:  درحوزه علمیه استان ایلام در حال حاضر طلاب تا سطح 3 تحصیل کرده و علوم دینی را فرا می گیرند .

وی تصریح کرد:  در راستای ارتقاء سطح علمی طلاب و نیاز استان، پیگیر راه اندازی مراکر تخصصی حوزه در استان هستیم که این مهم نیازمند شرایط و بسترهایی است که در حال پیگیری هستیم.

حجت الاسلام مراد بیگی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های تابستانی این  حوزه یادآورشد: از جمله  برنامه های  پیش روی ما برگزاری دوره اختبار و تثبیت این حوزه با حضور 120 متقاضی است که بعد ازماه مبارک رمضان در مدارس استان به مرحله اجرا در خواهد آمد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha