سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام فرهاد عباسی

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی علوم حدیث حوزه گفت: این مرکز را یکی از مراکز خودکفا و فعال حوزوی در زمینه علوم اهل بیت(ع) دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام فرهاد عباسی،  عصر امروز در مراسم اختتامیه جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی گفت: امام صادق(ع) بیان کردند،« کسی که حدیث پژوه و حدیث خوان و حدیث خواه باشد، برای منافع دنیوی هیچ بهره ای از آخرت نخواهد برد ولی اگر کسی با حدیث اهل بیت(ع) به دنبال خیر آخرت باشد، خداوند خیر دنیا و آخرت را به او می دهد».

وی افزود: خانواده های طلاب پژوهشگر نقش بسیار مهمی در موفقیت علمی آنها دارند زیرا اگر آنها این آرامش را به طلاب ندهند قطعا کار پژوهش آنها با مشکلات عدیده روبرو خواهد شد.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی، به این دلیل به نام این مرجع تقلید نامگذاری شد که ایشان توجه و نگاه جدیدی به عرصه حدیث پژوهی داشتند؛ نوع نگاه و مجاهدت های علمی ایشان باعث توسعه این مباحث شده است.

رئیس مرکز تخصصی علوم  حوزه حوزه اظهارکرد: ارزیابی ها در این جشنواره با تساهل و تسامح نبوده است و پژوهش های برتر از منظر اصول و مبانی دقیق علمی انتخاب شدند.

وی افزود: بی توجهی به آثار و اندیشه های حدیثی ضعف مقدمات اجتهاد است که باید در این زمینه همه طلاب به پژوهش های حدیثی رجوع داشته باشند.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: مرکز تخصصی حدیث، دو وجه امتیاز دارد؛ نخست، اساتید برجسته و دوم اینکه دانش پژوهان تربیت یافته خود مرکز تمام امورات این مرکز را اداره می کنند.

رئیس مرکز تخصصی علوم  حوزه اظهارکرد: پژوهشگران این مرکز همیشه در جشنواره های مختلف حایز رتبه های برتر می شوند؛ کتابخانه غنی مرکز حدیث حوزه از ظرفیت های این مرکز است؛ 10 نفر از طلاب این مرکز در خارج از این مرکز در مراکز تخصصی دیگر تدریس می کنند.

وی افزود: مرکز تخصصی حدیث بیش از 600 طلبه را به عنوان معلم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه پرورش داده است و این طلاب در سراسر کشور فعالیت می کنند.

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: امروزه طلاب این مرکز، تا کنون 8 کتاب را به رشته تحریر درآورده اند؛ تا کنون بیش از 80 مقاله از طلاب این مرکز منتشر شده است؛ این مرکز تخصصی امروز، دارای دو مجله علمی است که به صورت منظم منتشر می شود.

رئیس مرکز تخصصی علوم حوزه اظهارکرد: این مرکز بین سه مرکز تخصصی است که تمام مواد درسی آن مورد تصویب و تایید شورای عالی حوزه است.

وی افزود: پژوهشکده حدیث این مرکز دایر شد و خوشبختانه ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش تولیدات این مرکزخواهد بود؛ این رشته در حوزه علمیه خواهران نیز توسط همین مرکز دایر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha