جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت 33 مرکز تخصصی در سراسر کشور، گفت: ظرفیت پذیرش مراکز تخصصی در سطح دو از 750 نفر به 1225 دانش پژوه و در سطح سه از 2 هزار نفر به 3 هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، در چهارمین نشست مدیران و معاونین آموزشی مراکز تخصصی حوزه با مدیر حوزه های علمیه، در سخنانی اظهارداشت: به دنبال دستور مدیرحوزه های علمیه مبنی بر برقراری ارتباط مستقیم بین معاونین آموزشی مراکز تخصصی و معاونت آموزش، هفته گذشته اجلاس دو روزه ای را با هدف تعامل و ارتقای آگاهی های لازم با موفقیت برگزار کردیم .

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه با بیان این که طی سال های اخیر مراکز تخصصی در سطح کشور از رشد و گسترش کمّی و کیفی خوبی برخوردار بوده اند، ادامه داد: ظرفیت پذیرش مراکز تخصصی در سطح دو از تعداد 750 نفر به 1225 دانش پژوه و در مقطع سطح سه از 2 هزار نفر به 3 هزار نفر رشد داشته است.

وی افزود: در گذشته 12 مرکز تخصصی در قم و سه مرکز در سایر استان ها فعال بودند، اما امروز شاهد فعالیت 19 مرکز در قم و 14 مرکز در سایر شهرهای کشور هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی به رشته ها و گرایش های مصوب گذشته و امروز مراکز تخصصی حوزه اشاره کرد و گفت: در گذشته شاهد فعالیت سه رشته مصوب در سطح دو بوده ایم و امروز به این رقم به هفت رسیده است، همچنین در سطح 20 رشته فعال بود که به 27 رشته ارتقا پیدا کرده اند.

وی با بیان این که ماموریت های محوّله به سرعت در حال پیگیری و انجام است، تصریح کرد: انشاءالله در برنامه ریزی جدید نسبت به پیگیری امور مربوط به مراکز تخصصی اهتمام ویژه ای صورت خواهد پذیرفت.

برپایه این گزارش، در این جلسه همچنین برخی از مدیران مراکز تخصصی حوزه به مشکلات و دغدغه های آموزشی و پژوهشی خود را با مدیر حوزه های علمیه کشور در میان گذاشتند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha