جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نماز

در راستای تصویب 17 دستورالعمل پیشنهادی وزیر کشور جهت ترویج و توسعه فرهنگ نماز در جامعه و ادارات دولتی، شورای اقامه نماز آذربایجان غربی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ارومیه، شورای اقامه نماز استان آذربایجان غربی، امروز در سالن جلسات استانداری، با حضور مسئولین فرهنگی و دولتی و نماینده ولی فقیه با محوریت تصویب 17 دستورالعمل پیشنهادی وزیر کشور در راستای بررسی نحوه اجرای طرح های فرهنگ ساز و تعمیق دهنده نماز در جامعه ، برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، در این جلسه با بیان اهمیت نماز از نگاه امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: پذیرش تمامی اعمال انسان در درگاه باری تعالی در گرو پذیرش نماز انسان است.

وی با تاکید براهمیت و جایگاه نماز از دیدگاه دین مبین اسلام افزود: اقامه نماز بایستی در زمان مخصوص خود صورت پذیرد چراکه گاهی زودتر از موعود خواندن و یا کاهلی در نماز به اصل و موضوعیت آن آسیب خواهد زد.

امام جمعه ارومیه اهتمام ادارات در برگزاری و اقامه نماز را ضروری عنوان کرد و افزود: تاخیر در به جای آوردن نماز بدترین آفت ها است،  لذا تدبیر مسئولین و مدیران ادارات بایستی در راستای تحکیم و تثبیت موضوعیت نماز صورت گیرید.

علی برزگر، مسئول ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی  هم در این جلسه اشاعه فرهنگ نماز در مراکز آموزشی و مهیا ساختن زیر ساخت های لازم جهت برپایی نمازهای جماعت در جامعه را ضروری عنوان کرد و افزود: اهتمام مدیران و آماده ساختن زمینه های توجه و تعمیق فرهنگ نماز در میان مردم نیازمند همکاری و انسجام نهادهای دولتی است.

وی با بیان دستورالعمل های پیشنهادی وزیر کشور افزود: تصویب هر یک از دستوالعمل ها موجب زمینه سازی و کار فرهنگی در حوزه نماز خواهد شد.

لازم به ذکر است: در پایان این جلسه تصویب دستورالعمل های پیشنهادی وزیر کشور توسط قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی و مسئولین استانی در رابطه با ساخت مساجد در ورودی و مسیر های خروجی مرزی استان، راه های بین شهری از جمله شهرهای مرزی تمرچین، رازی و سرو همچنین ساخت مجتمع خدماتی، رفاهی در سه راهی محمدیار اهم مصوبه های اجرایی در زمینه تسهیل و تعمیق فرهنگ نماز برای مسافران در استان پیش بینی و تصویب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha