پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام فرخ فال

مدیر حوزه علمیه استان قم توجه به شاخصه های حکومت علوی را چراغ راه کارگزاران نظام اسلامی در خدمت به مردم و عدالت طلبی عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) اظهار داشت: مسئولان جامعه اسلامی باید با الگوگیری از سیره و گفتار مولی الموحدین(ع) در مسیر خدمت به خلق و اجرای حدود و ارزش های اسلامی گام بردارند.

وی همچنین با اشاره به فرازهایی از بیانات حکیمانه مولای متقیان در کتاب شریف نهج البلاغه گفت: حضرت از جمله مهم ترین شاخصه های یک مدیر را عقل، درایت ، آگاهی و دور اندیشی می دانند و بر پرهیز از اقدام بدون تدبیر تاکید ویژه دارند، چنان که بر اساس دیدگاه ایشان، تعقل، درایت و دوراندیشی در امر مدیریت باعث می شود که افراد در کار خود پشیمان نشوند.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: از سویی اگر مدیر با درایت و جامع نگری امور مربوطه را کنترل کند این مساله باعث می شود که با هجوم مشکلات و بحران های مدیریتی مواجه نگردد.

وی اضافه کرد: در واقع چنانچه یک مدیر به جوانب و ظرافت های کار اجرایی بی توجه باشد ، بحران ها و مشکلات به سراغ او می آید.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال ادامه داد: البته بر اساس کلام امیرالمومنین (ع) ، یک مدیر در عین قاطعیت باید با لطافت، نرمی و ملاطفت عمل کند چرا که اگر این دو بعد را با هم داشته باشد می تواند بر مشکلات چیره شود.

وی همچنین با تاکید براین که یکی دیگر از شاخصه های مدیریت در نگاه امام علی (ع) توجه به بحث تجربه است ، اظهار داشت: یک مدیر نباید تنها به علم و اندوخته های تئوری خود توجه کند بلکه لازم است که تجربه را هم در تصمیمات خود دخیل نماید چرا که بدون توجه به این مهم، دچار لغزش های مدیریتی می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha