سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
دکتر ناصر سودانی

خوشبختانه امروز حوزه علمیه خوزستان به عنوان یکی از حوزه‌های فعال در عرصه تربیت مبلغ میان کشورهای اسلامی همچون عراق، مصر و آفریقا شناخته شده است.

دکتر ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، با اشاره به سطح کمی و کیفی حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: خوشبختانه حوزه علمیه خوزستان به برکت اقدامات و فعالیت‌های چشم‌گیر آیت‌الله موسوی‌جزایری از کمی و کیفی قابل توجهی برخوردار شده، به طوری که هم اکنون در ردیف حوزه های فعال کشور قرار گرفته است.

وی با اشاره به توسعه مدارس علمیه در سطح استان، خاطرنشان کرد: امروز خوشبختانه در همه شهرستان‌های استان خوزستان مدارس علمیه ساخته شده که علاوه بر آن در کلانشهر اهواز چندین مدرسه علمیه برادران و خواهران موفق و مجتهد پرور در حال فعالیت و تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام هستند.

با بیان این که امروز طلاب و روحانیان به عنوان منابع عظیم تزریق معارف ناب اسلامی در سطح استان، کشور و حتی در برخی کشورهای اسلامی به شمار می روند، گفت: حوزه علمیه خوزستان یکی از حوزه های برتر در عرصه تربیت مبلغ میان کشورهای اسلامی همچون عراق، مصر و آفریقا شناخته شده است.

سودانی، با تأکید بر این که مدارس علمیه استان هم‌اکنون موفق به تربیت دانش آموختگانی کارآمد و فرهیخته شده اند، بیان داشت: دروس حوزوی استان خوزستان دارای سبکی نوین و آکادمیک هستند به طوری که امروز به صورت ترمی و مشخص در دوره ای زمان بندی شده قرار گرفته و این خود سبب ارتقاء بنیه علمی طلاب شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حمایت ها و تشویق های بی سابقه مسؤولان و صاحب نظران از مدارس علمیه خوزستان، ابراز داشت: امروز با یاری خداوند متعال و عنایات آقا امام زمان‌(عج) مدارس علمیه خوزستان در این ده سال اخیر رشد بسیار چشم گیری در عرصه های مختلف علمی و عملی داشته به طوری که مورد تشویق و تقدیر بسیاری از مسؤولان و صاحب نظران قرار گرفته است.

وی با اشاره به مباحث نوین ارایه شده در مدارس علمیه، گفت: در سالیان قبل دروس حوزوی غالبا بر بحث های فقهی و کلامی و موضوعات اخلاقی مبتنی بود، اما امروز علاوه بر ارایه همین دروس، مباحث کلامی در رویارویی با اندیشه های متضاد با مکتب تشیع، فقه سیاسی و معارف عرفانی و مباحث گسترده با نحوه رویارویی با مکاتب شرق و غرب نیز تدریس می شود.

سودانی با تأکید بر این که حوزه باید پاسخ‌گوی سایر نیازهای آحاد و اقشار جامعه باشند، افزود: باید به یاد داشته باشیم حوزه‌ در واقع میراث دار فرهنگ غنی امام صادق(ع) است و باید برای نشر و گسترش این معارف الهی شیوه ای نوین و جدید را نیز ابداء کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ورود حوزه در عرصه سایبری و لزوم مقابله همه جانبه با دشمن در این عرصه، اظهار داشت: امروز در کنار پیشرفت های مختلفی که نظام اسلامی ایران در زمینه های فناوری و صنعتی داشته است، حوزه نیز می‌بایست در عرصه مجازی و سایبری ورود کرده و با دسیسه های دشمن در این عرصه به مقابله بپردازد که خوشبختانه بر اساس شواهد و قراین موجود، این مسأله در حال انجام است.

وی در پایان با تبریک به مدیر جدید حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: امید است حجت الاسلام بهرام پور در عرصه شکوفایی بیش از پیش مدارس علمیه گام های مؤثری بردارد و با توجه به سابقه ای که از ایشان در خاطر داریم، به یقین این خواسته محقق خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha