جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یزدی ورزش

مسئول ورزش همگانی استان قم گفت: متأسفانه در عرصه ورزش در روزها و سال‌های اخیر مسائلی مطرح شده است که از روحیه و فرهنگ پهلوانی فاصله دارد و ما باید تلاش کنیم، همه ورزشکاران ما از نظر فرهنگ پهلوانی به امام علی(ع) تاسی کنند.

حجت الاسلام  یزدی در گفتگو با خبرگزاری حوزه با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی اظهار کرد: اگر نگاه دقیقی به این مبحث داشته باشیم متوجه خواهم شد که فرهنگ پهلوانی از فرهنگ اسلامی جدا نیست.

وی بیان کرد: گذشت، جوانمردی و رأفت از مواردی که در اسلام به آن‌ها توصیه شده است و می‌بینیم که پهلوانان واقعی این ویژگی‌ها را به عنوان شاخصه خود معرفی می‌کنند و از این ویژگی‌ها الگو می‌پذیرند.

مسئول ورزش همگانی استان قم ابراز داشت: در کنار روحیه پهلوانی وضعیت جسمانی نیز مطرح است و اگر کسی در کنار وضعیت جسمانی، فرهنگ اسلامی و آموزه‌های دینی را رعایت کند می‌تواند به عنوان یک پهلوان مطرح باشد.

وی با بیان اینکه اوج روحیه پهلوانی را در وجود امیرالمؤمنین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) می‌بینیم گفت: تمامی ائمه(ع) ما دارای روحیه پهلوانی بودند، ولی این ویژگی‌ها با امیرالمؤمنین(ع) و حضرت عباس(ع) عجین شده است.

حجت الاسلام یزدی عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) علاوه بر روحیه پهلوانی از نظر وضعیت جسمانی نیز بسیار قوی بودند و همان‌طور که امیرالمؤمنین(ع) بیان کرده‌اند مسلمانان در برخورد با مشکل در جنگ‌ها به پیامبر (ص) پناه می‌بردند که نشان می‌دهد که پیامبر(ص) علاوه بر ویژگی‌های بارز اخلاقی از نظر جسمانی نیز سرآمد بودند.

وی بیان کرد: امروزه پهلوانان به حضرت علی(ع) به عنوان الگو تاسی می‌کنند و امیدوارم که این روحیه در تمامی ورزشکاران ما متبلور شود.

مسئول ورزش همگانی استان قم مطرح کرد: متأسفانه در عرصه ورزش در روزها و سال‌های اخیر مسائلی مطرح شده است که با روحیه و فرهنگ پهلوانی فاصله دارد و ما باید تلاش کنیم که این مسائل پیش نیاید و همه ورزشکاران از نظر فرهنگ پهلوانی به امام علی(ع) تاسی کنند.

وی بیان کرد: برای افزایش روحیه پهلوانی در بین ورزشکاران باید مسئولان برنامه ریزی کنند و با یک برنامه کلی این روحیه را در میان ورزشکاران افزایش دهند.

حجت الاسلام یزدی تصریح کرد: به صورت موردی نمی‌شود به این موضوع پرداخت و با هر ورزشکاری برخورد کرد بلکه باید برنامه ریزی به صورت کلی و جامع باشد.

وی با بیان اینکه مربیان می‌توانند مروجان اصلی فرهنگ پهلوانی در ورزش باشند گفت: مربی می‌تواند شاگردان خود را با منش پهلوانی آموزش دهد و آن‌ها را با این روحیه آشنا کرده و فرهنگ پهلوانی را در آن‌ها متبلور کند.

مسئول ورزش همگانی استان قم با اشاره به اینکه وجود مدیران خوب و با روحیه پهلوانی می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در ورزش کشور داشته باشد بیان کرد: مدیر و مربی خوب می‌توانند این روحیه پهلوانی را در کشور و در بین ورزشکاران افزایش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha