چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ی

این کنفرانس حامل پیامی روشن برای تمام کشورها و سازمان های جهانی است مبنی بر اینکه ملت عراق همگی در برابر تروریست ها متحد هستند و تشکیلات داعش نزد تمام مردم و ادیان و طوایف و مذاهب عراق مردود است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نخستین کنفرانس علما و روحانیون عراق توسط دیوان وقف شیعیان عراق با شعار «مقاومت در برابر تروریسم و محافظت از مقدسات وظیفه ای دینی و ملی» برگزار شد.

در این کنفرانس نمایندگانی از تمامی ادیان و طوایف و مذاهب عراق شرکت داشتند.

این کنفرانس با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و برنامه بعدی سخنرانی سید صالح الحیدری بود که در سخنان خود از جامعه بین الملل خواست عراق را در مبارزه با تروریسم تکفیری یاری کنند به ویژه اکنون و پس از بهبود اوضاع سیاسی و انتقال مسالمت آمیز قدرت که میتواند نقش مهمی در تضعیف سازمان های تروریستی عراق داشته باشد. حیدری تاکید کرد تصمیم شورای امنیت سازمان ملل در مورد خشکاندن ریشه های تامین مالی تشکیلات داعش و تصمیمات دیگر این شورا در حمایت از عراق در جنگ با تروریست ها موجب تضعیف گروهک های جنایتکار خواهد شد.

* داعش نزد تمام ادیان و مذاهب عراق مردود است

وی تاکید کرد: این کنفرانس حامل پیامی روشن برای تمام کشورها و سازمان های جهانی است مبنی بر اینکه ملت عراق همگی در برابر تروریست ها متحد هستند و تشکیلات داعش نزد تمام مردم و ادیان و طوایف و مذاهب عراق مردود است.

سید حیدری افزود: پاسخ گروه های مختلف مردم عراق به فتوای مرجعیت دینی نشانه این است که مردم عراق ملتی یکپارچه هستند و از سویی داعش نیز دشمن تمام ادیان از جمله اسلام میباشد.

* داعش، دست پرورده صهیونیستها برای تخریب چهره دین است

از سوی دیگر سید علی العلاق عضو پارلمان عراق و رییس سابق کمیته اوقاف دینی تاکید کرد که اسلام از اقدامات داعش بیزار است چرا که اسلام دین رحمت و مهربانی برای تمام مردم جهان است و داعش در واقع سازمانی است که توسط دستگاه اطلاعاتی صهیونیست ها برای تخریب چهره تمام ادیان تاسیس شد و اکنون که برای همه روشن شده که خطر تروریسم همه را تهدید میکند جهان نیز رفته رفته به این پدیده واکنش نشان میدهد.

در این کنفرانی همچنین یونادم کنا از نمایندگان پارلمان خواستار تصویب قانونی مبنی بر ممنوعیت سخنان و اقدامات تحریک آمیز و دعوت به خشونت و کشتار و ویرانی در عراق شد به ویژه با توجه به اینکه برخی از خطبا و سخنرانان ادیان مختلف نیز از روی نادانی یا به واسطه ارتباط با تروریست ها به چنین سخنانی روی می آورند.

وی در ادامه سخنان خود از نقش مرجعیت دینی عراق و نقش ملی آن در حمایت از اقلیت های مختلف دینی تجلیل کرد.

مفتی اهل سنت و جماعت عراق: همه در برابر تروریسم بایستیم

پس از آن شیخ الصمیدعی مفتی اهل سنت و جماعت عراق گفت: دار الافتاء اهل سنت از همان آغاز بحران عراق نقش روشنی در ایستادگی در برابر تروریسم و جنایات مرتکب شده در حق مردم بی گناه عراق داشته است.

وی از همه طوایف مختلف عراق خواست به صورت یکپارچه در برابر تروریست ها بایستند.

شیخ الصمیدعی همچنین از اقدام دیوان وقف شیعی در برپایی این کنفرانس تقدیر و تشکر نمود.

پس از آن شیخ سامی المسعودی وکیل اداری مالی دیوان اوقاف شیعه در سخنان خود تاکید کرد که برقراری امنیت و استقرار در کشور نیازمند همکاری تمام متصدیان سیاست می باشد و اقدامات داعش در کشتار و آواره ساختن مردم را جنایاتی ضد انسانی دانست و تاکید کرد که باید فرصت پیگیری تحصیلات بری آوارگان فراهم شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha