سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
عباس صروط عضو کمیته امنیت مجلس عراق

حوزه/ کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق از تصمیم مجلس برای گشودن پرونده تروریست های سعودی در عراق خبر داد و به امکان تصویب قانونی برای الزام عربستان به پرداخت خسارت های مالی اشاره کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کمیته امنیت و دفاع مجلس نمایندگان عراق از تصمیم مجلس برای گشودن پرونده تروریست های سعودی در عراق خبر داد و به امکان تصویب قانونی برای الزام عربستان به پرداخت خسارت های مالی اشاره کرد.

عباس صروط عضو کمیته امنیت مجلس عراق گفت: قدرت های پارلمانی و سیاسی به دنبال گشایش پرونده تروریست های سعودی در عراق هستند، به ویژه که اعترافات زیادی در خصوص ورود هزاران انتحاری و تروریست سعودی وجود دارد و این تروریست ها عملیات هایی را اجرایی کردند که منجر به کشتار و آسیب دیدن هزاران نفر شده است، لذا این حق عراق است که حقوق کشته شدگان و مجروحان را مطالبه کند.

وی افزود: به احتمال زیاد قانونی تصویب شود که عربستان سعودی را ملزم به پرداخت خسارت های مالی کند و این قانون نیاز به بررسی دارد.

یک فایل صوتی از گفتگوی یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان با معمر قذافی دیکتاتور سابق منتشر شده که مربوط به سال ۲۰۰۴ میلادی است، بن علوی در این گفتگو گفته که سعودی ها به وی خبر دادند ۴۰۰۰ تروریست سعودی در عراق می جنگند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha