چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام رئیسی

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی گفت: هيچ بن بستي به بركت آموزه هاي امام صادق(ع) در مذهب فقه جعفري وجود ندارد بلکه‌ اجتهاد امري است كه بالندگي حوزه علميه و جريان دانش شيعه را بي نظير كرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمين سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور در مراسم بزرگداشت شهادت امام صادق(ع) در مدرسه علمیه عالی نواب با بيان اين كه امروز ايجاد تفرقه بين مسلمانان مهمترين راهبرد آمريكا، رژیم صهیونیستی و انگليس است، گفت:‌ دشمن اين امر را مي شناسد و گروهي مانند داعش را براي معرفي اسلام به عنوان ديني خشن و بي منطق ساخته است.

دادستان کل کشور، رمز وحدت اسلامي را وجود امام صادق (ع) دانست و با بيان اين كه برای اتحاد و همبستگی بین مسلمانان اين ظرفيت وجود دارد، با طرح اين سئوال كه كدام مذهب را سراغ داريد كه به بزرگان ديني اهانت و كودك كشي كند، تصريح كرد: به همين خاطر انتظار مي رود كه علماي اهل سنت همانند علماي شيعه كه در دوران بروز و ظهور مذهب جعلي بهائيت آن را بي نسبت با شيعه دانستند، امروز اعلام کنند که تكفيري ها با كتاب الهي و دين اسلام نسبتی ندارند.

وي با اشاره به ده سال مبارزه امام صادق(ع) با امويان در كنار فعاليت هاي علمي ايشان، ابراز داشت:‌ گفتمان توحيد، نبوت، معاد، اداره زندگي و ... براساس فقه و آموخته هاي ديني و در واقع مبارزه با ظلم با روش هاي مختلف در دوران همه امامان معصوم(ع) وجود داشته است.

حجت الاسلام والمسلمين رئیسی افزود: حوزه هاي علميه در جاهليت مدرن امروز، وظيفه آشناساختن جامعه بشري نسبت به رفتار، گفتار، و شخصيت امام صادق(ع) را بر عهده دارند.

وی با بيان اين كه هيچ امري بعد از توحيد به اندازه امام شناسي مورد تاكيد قرار نگرفته است، گفت: شناخت امام و حجت خدا بر روی زمین امري ضروري است كه بايد در مسير و سبك زندگي از این بزرگواران پيروي كرد.

دادستان کل کشور ابراز داشت: هيچ بن بستي به بركت آموزه هاي امام صادق(ع) در مذهب فقه جعفري وجود ندارد بلکه‌ اجتهاد امري است كه بالندگي حوزه علميه و جريان دانش شيعه را بي نظير كرده است.

وي بهترين سبك زندگي امروز را عمل به آموخته هاي امام صادق (ع) عنوان و خاطر نشان كرد: تفاوت بزرگان و علماي شيعه با كساني كه مردم را با شعر، نثر، كتاب، سخنراني و ... به صداقت، امانتداري، پاكي و ... دعوت مي كنند در اين است كه ديگران را به سوي راهي كه رفته اند و در قله آن هستند دعوت مي كنند در حالي كه سايرين از مردم مي خواهند كه به سوي مسير و هدفي كه مي گويند،‌ بروند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بيان اين كه روحانيت بيشترين تعداد شهيد را در دوران جنگ تحميلي تقديم كرده است،‌ ابراز داشت:‌ اين امر دليل و شاهدي است كه علما ابتدا خودشان به قله معنويت مي روند و سپس ديگران را به آن دعوت مي كنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha