جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معصومه

حضرت معصومه (س) دارای مقام شفاعت گسترده‏اي هستند که بسيار وسيع‏و جهان شمول بوده و مي‏تواند همه اهالي محشر را فراگيرد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای خواهران کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار حوزه ضمن تبریک ولادت کریمه اهل بیت و روز دختر، بحث شفاعت را مدنظر قرار داد و  اظهار داشت : بالاترين جايگاه شفاعت، از آن رسول گرامي اسلام است که در قرآن‏کريم از آن به مقام محمود تعبير شده است، البته دو تن ازبانوان خاندان رسول مکرم  نیزمقام شفاعت گسترده‏اي دارند که بسيار وسيع‏ و جهان شمول بوده  و مي‏تواندهمه اهالي محشر را فراگيرد.

خانم محمدی، افزود: بعد از حضرت فاطمه زهرا( س) از جهت گستردگي شفاعت،هيچ و هيچ بانويي به مقام شفيعه محشر حضرت معصومه(س) نمي‏رسد، که امام به حق‏ناطق، حضرت جعفر صادق(ع) در اين رابطه مي‏فرمايد: «با شفاعت او همه شيعيان ما وارد بهشت مي‏شوند.»

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام گفت: حضرت معصومه(س) در خانداني که سرچشمه علم و تقوا و فضايل اخلاقي بودند رشد نموده و در ميان فرزندان امام کاظم(ع) بعد از امام  رضا(ع) از نظر علمي و اخلاقي مقام والایی داشتند که این حقیقیت از اسامي و القاب و تعريفها و توصيفاتي که ائمه اطهار(عليهم السلام) از ایشان نموده اند پیدا و آشکار است.

وی خاطرنشان ساخت : حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله راويان گرانقدر و عظيم الشإن آل محمد(ص) است. ايشان از پدرگرامي خويش و اجداد شريف و بزرگان و جمعي از خاندان جليل القدرش احاديثي نقل کرده که علماي شيعي و سني آنرا تایید کرده اند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای کرمانشاه، این بانوی بزرگ را دارای کراماتی بزرگ و ارجمند خواند که بسیاری از آنها برای همگان مشهود است و گفت: امیدوارم زنان و خصوصا دختران با سرلوحه قرار دادن ایشان در طول زندگی خود، بهترین مسیر را در زندگی انتخاب نموده و سعادت اخروی خود را نیز تضمین نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha