پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیره نبوی

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرای میاندوآب، مطالعه و الگوگیری از سیره و زندگانی ائمه اطهار(ع) را موجب آگاهی بخشی قشر جوان و ضامن سلامت اخلاق فردی و بنیان خانواده دانست.

خانم زیبا پرهیزگار، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: حضرت معصومه (س) در واقع بتول دوم و جلوه ای از وجود حضرت زهرا (س) است که در طهارت نفس، امتیازی خاص و بسیار والا دارد به گونه ای که امام هشتم، ایشان را «معصومه» خواندند بنابراین دهه کرامت  فرصتی مغتنم برای معرفی الگوی عفت و پاکدامنی به دختران جوان جامعه است.

وی افزود: ویژگی مهمی که حضرت فاطمه معصومه(س) را در بین بانوان، شاخص و ممتاز کرده ولایت مداری ایشان در صیانت از مقام و حریم امامت است.

پرهیزگار به بیان بخشی از فضائل اخلاقی حضرت معصومه(س) در طول عمر با برکت خویش اشاره کرد و افزود: بانوان جامعه اسلامی موظفند با الگو گیری از سیره این بانوی بزرگوار زمینه ساز ایجاد جامعه ای سالم با خانواده هایی سالم باشند.

وی تصریح کرد: امروز چالش اصلی در حوزه مسائل مرتبط به دختران در جامعه نبود شناخت از جایگاه مترقی دختران در فرهنگ اسلام ناب محمدی است چرا که جامعه ما شناخت درستی از ماهیت جایگاه دختر در آیین اسلام ناب محمدی ندارد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران میاندوآب، فرهنگسازی در راستای آشنایی دختران باسیره و زندگانی ائمه اطهار(ع) را لازم عنوان کرد و افزود: برنامه های فرهنگی که برای دختران اجرا می شود بیشتر ماهیت کلیشه ای و آماری به خود می گیرد و خروجی و بازتاب جدی ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت تکریم جایگاه دختر در جامعه و خانواده عنوان داشت: هویت دختر مسلمان و معتقد به ارزش های مکتب اسلام باید با تکیه بر ارزش ها و آموزه های اهل بیت (ع) و قرآن کریم پایه ریزی شود تا بتواند پرورش دهنده نسل ولایی و دینی برای آینده جهان اسلام باشد.

پرهیزگار اجرای کلیشه ای و بی محتوای برنامه های فرهنگی در مناسبت های مذهبی را سرقت فرهنگی عنوان کرد و تصریح کرد: در برنامه هایی که به عناوین مختلف در مناسبت های ملی و مذهبی برای جوانان اجرا می شود باید سعی شود که جایگاه و منزلت حقیقی زنان و دختران مورد تکریم قرار گیرد.

وی تعالی جامعه را در گرو تعالی خانواده دانست و گفت: اگر برای دختران امروز الگوهای شاخص فرهنگی ارائه دهیم می توانیم برای داشتن نسل پویا در آینده امیدوار باشیم.

مدیر مدرسه علمیه خواهران میاندوآب با اشاره به تهدیدهای دشمن از طریق ابزارهای مختلف برای سست کردن بنیان خانواده، افزود: باید وجهه ای را که دین و آموزه های اهل بیت(ع) از دختران جامعه دینی ترسیم کرده است را بشناسیم و سعی کنیم در محتوای برنامه های فرهنگی این نگاه مترقی را به جامعه انتقال دهیم.

وی به اهمیت تربیت صحیح فرزندان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: دختران امروز باید با یادگیری صحیح مهارت های زندگی، خود را برای مدیریت صحیح و متعالی خانواده ی آینده خود آماده کنند که این مسئله نیز در گرو آموزش نکات تربیتی لازم از سوی مادران و فرهنگسازی لازم از سوی متولیان فرهنگی و دینی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha