سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
میرعمادی

امام جمعه خرم آباد گفت:برای ترویج ذکات در جامعه باید تمام دستگاه‌های مرتبط با این فریضه تلاش کنند تا پرداخت این واجب بتواند در جلوگیری از ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی درجامعه اثرگذار باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ازلرستان حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی در آیین تجلیل از معدیان و مبلغان زکات در استان لرستان با اشاره به این‌که جایگاه زکات در جامعه باید مشخص شود گفت: پرداخت زکات علاوه بر جنبه حکومتی‌ای که دارد در کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جامعه نیز می‌تواند اثرگذار باشد به گونه‌ای که آثار معنوی سازنده و پایداری اخلاق در جامعه را نیز تضمین می‌کند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان نابسامانی تربیت نامناسب گسترش رذایل اخلاقی و روحیه اشراف‌گری در جامعه را از پیامدهای عدم پرداخت زکات در جامعه برشمرد و بر گسترش فرهنگی پرداخت زکات در بین مردم تاکید کرد.

وی ادامه داد: برای ترویج زکات در جامعه باید تمام دستگاه‌های مرتبط با این فریضه تلاش کنند تا پرداخت این واجب بتواند در جلوگیری از ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی درجامعه اثرگذار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در پایان گفت: امسال 825میلیون تومان زکات فطره در استان لرستان جمع‌آوری شد که این نتیجه تلاش و ابتکار روحانیت و رابطان بود.

در ادامه مدیر کل کمیته امداد استان لرستان با اشاره به این‌که امسال تاکنون 43 میلیارد ریال زکات در استان جمع‌اوری شده است و پرداخت همچنان ادامه داد گفت: این میزان در مقایسه با سال گذشته که 78 میلیارد ریال و ششصد و نوزده میلیون ریال بوده است رشد 170 درصدی را نشان می‌دهد

منتظری افزود: در استان لرستان هزارو 423 رابط افتخاری زکات فعالیت می‌کنند که سال گذشته نیز 13میلیارد پانصد میلیون ریال از محل زکات به محرومان استان لرستان کمک شده است.

در پایان ائمه جمعه استان لرستان گزارشی از فعالیت‌های حوزه مربوطه خود در امر زکات و فرهنگ‌سازی برای این فریضه را ارائه دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha