جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کعبی

علمای وهابی با اجتهاد عجیبی که از خود دارند، فقه اسلامی را بازیچه قرار داده و ادله ای ارائه می دهند که با عقل متناسب نیست و در شریعت نیز کوچکترین اثری از آن وجود ندارد.

گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، شب گذشته در نشستی با شیخ محمود الکریمه، استاد دانشگاه الازهر مصر که در مدرسه علمیه امام حسین (ع) قم برگزارشد، گفت: دانشگاه الازهر همواره نقش مهمی در تحولات علمی و فکری در جهان اسلامی داشته است و ما نیز امیدواریم این نقش دوباره احیا شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: امروزه وهابیت و تکفیر که با تحریک و حمایت دشمنان اسلامی مثل سرطان در جامعه اسلامی رشد کرده اند، مشکل مشترک جهان اسلام است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تکفیری ها به دنبال تغییر بنیان های علمی در جهان اسلام، به سود خود هستند و با فتاوای متحجرانه همه را متحیر کرده اند؛ البته در صحنه عمل به هیچ مساله و عقیده اسلامی پایبند نیستند؛ آنها کاملا اخلاق را از بین برده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی ادامه داد: آنها با اجتهاد عجیبی که از خود دارند، کارهای بچه گانه، ولی بسیار جدی و خطرناکی انجام می دهند و به همین دلیل فقه اسلامی را بازیچه قرار داده اند و ادله ای را ارائه می دهند که با عقل متناسب نیست و در شریعت نیز کوچکترین اثری از آن وجود ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه تصریح کرد: در این میان حوزه علمیه قم و الازهر نقش بسیار مهمی در مبارزه و منزوی کردن غده سرطانی تکفیریها دارند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قم آماده برقراری تعامل و رابطه علمی با الازهر مصر است و حتی آمادگی داریم که فقه حعفری را به اساتید الازهر آموزش دهیم، البته امیدواریم چنین فرصتی متقابل باشد.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: ما از تعامل و برقراری ارتباطات علمی بین الازهر و حوزه قم استقبال می کنیم و امیدواریم زمینه های تحقق این مساله نیز فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در فتوای تاریخی خود در زمینه حرمت توهین به مقداست مذاهب اسلامی تصریح کردند که ما به شدت با توهین به مقدسات اهل سنت مخالف هستیم، اگر هم برخی افراد از مجراهایی این کار را می کنند، قطعا از جای دیگر خط می گیرند و شیعه آمریکایی هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، محبت اهل بیت(ع) را مساله ای فراگیر در بین امت اسلامی دانست و گفت: امروز جهان اسلام نیازمند مواضع صریح گروه های اسلامی همچون الازهر مصر است؛ امروزه در همه حوزه ها از جمله فلسطین نیز نیازمند همین رویکرد هستیم؛ زیرا فلسطین پاره تن اسلام است و باید به این جامعه برگردد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با ذکر این مطلب که فلسطین تنها عمق استراتژیک و سیاسی جمهوری اسلامی ایران نیست، بلکه عقبه دینی دارد، گفت: امیدواریم علمای الازهر صراحت بیشتری در زمینه دفاع از مردم غزه و رفع محاصره این منطقه داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان تاکید کرد: باید بدانیم که دشمن اصلی ما آمریکاست و همان گونه که امام راحل فرمودند باید با این جرثومه فساد مبارزه کنیم.

انتهای پیام

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha