جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ نعیم قاسم

شیخ نعیم قاسم گفت: پیروزی مقاومت درغزه پایدار و مقدمه بازگشت قدس به دامان جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه درتهران، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان، درهمایش بین المللی علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین که در هتل المپیک تهران برگزارشد، با اشاره به پیروزی اخیر مقاومت غزه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی، اظهارداشت: این دستاورد مقاومت پیروزی فلسطین است چون اگر فلسطین پیروز شود موفقیت همه جهان اسلام را در بردارد چراکه همه تحولات قرن اخیر در جهان اسلام ناشی از اشغال فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی با تاکید براین که پیروزی درغزه تحول بزرگی در جریان مقاومت ایجاد کرد، افزود: مردم غزه تاکنون سه بار دربرابر تجاوزات وحشیانه صهیونیست ها مقاومت کرده و به پیروزی دست یافته اند اما این بار آن ها به پیروزی و تحولی بزرگ دراین دوره تاریخی رسیدند و تاکید کردند که جبهه مقاومت اسلامی در راس جبهه مقابله با رژیم صهیونیستی است و ما باید از آن حمایت کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان یادآورشد: پیروزی مقاومت غزه در برابر رژیم صهیونیستی تحولی جدید در منطقه وبیان گر لزوم توجه به پایبندی به اصل وحدت اسلامی به دور از اختلافات سیاسی است چراکه پیروزی مقاومت، تلاش اسرائیل برای قانونمند کردن تجاوز را نقش بر آب کرد.

وی با اشاره به مسئله تکفیرو ظهور تروریست های داعش در منطقه، گفت: تکفیری ها خطری اسلامی و انسانی هستند و چهره اسلام اصیل محمدی(ص) را که از سوی ایران و حامیان مقاومت نمود می یابد منحرف می سازند؛ کسانی که تکفیری ها را تبرئه می کنند شریکان زیانکار آنان هستند وکسانی که نسبت به حق سکوت می کنند بر ضد اسلام اقدام کرده اند.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: تاکید بر نقش اسلام در مسائل مختلف، اهتمام به مسئله فلسطین، اعتماد به مقاومت به عنوان یک اصل، تمسک به روش جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی(ره) و رهبری آیت الله العظمی خامنه ای و تمسک به وحدت مهمترین مسائلی است که باید در این همایش مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: ما برای پیروزی عجله ای نداریم اما مهم این است که روش ما درست باشد؛ حزب الله نه تنها سرزمینی را آزاد کرد بلکه معادلات منطقه ای را نیز دچار تغییر کرد.

شیخ نعیم قاسم در پایان با تقدیر از نقش ایران، سوریه، و محورمقاومت اسلامی در حمایت ازفلسطین، گفت: اختلافات سیاسی نباید کوچکترین خدشه ای به وحدت امت اسلامی وارد کند چراکه وحدت اسلامی یک اصل است و لذا مسلمانان باید با وحدت کنار یکدیگر جمع شوند و خود را برای مرحله آتی آماده کنند. 313/34

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha