دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
وقف

رئيس اداره اوقاف شهرستان مرودشت از راه اندازي سامانه جامع موقوفات و بقاع متبركه دراین شهرستان خبرداد.

 سعيد مرادپور درگفتگو با خبرنگار «حوزه» در شيراز با اشاره به جایگاه وقف در دین اسلام گفت :وقف ازجمله موضوعاتی است که در اسلام و در کلام حضرات معصومین (ع) تاکید فراوانی بر اهمیت آن شده است .

 وی افزود: وقف موجب می شود که محروميت‌هاي معنوي و مادي جامعه برطرف شود و همين عامل، جايگاه وقف در اسلام  و نقش موثر آن در حل معضلات اجتماعي را نشان مي‌دهد.

مراد پورخاطر نشان کرد: راه اندازي سامانه جامع موقوفات و بقاع متبركه يكي از كارهايي است كه در اداره اوقاف انجام شده و باعث تشويق بيشتر مردم به امر خير خواهانه وقف شده است.

 وی ادامه داد: در اين سامانه تمام اطلاعات مربوط به موقوفات و بقاع متبركه از جمله اسامي موقوفات، نيت واقفان، درآمد و هزينه‌هاي موقوفات  قابل بازبيني است.

رئيس اداره اوقاف شهرستان مرودشت به موقوفه های این شهرستان اشاره کرد و یاد آورشد : موقوفه خواجه محمد مقيم كاشاني معروف به مدرسه مقيميه با 35 رقبه واقع در مزرعه كوشك خواجه در فاروغ، موقوفه محمد حسين صراف و ابوالقاسم مرودشتي حسب الوصايه محمود خان مرودشتي معروف به مدرسه محموديه با 35 رقبه واقع در روستاي مالن جان منطقه رامجرد و صدر الدين محمد معروف به مدرسه منصوريه با 23 رقبه در سهل آباد رامجرد،

 از جمله موقوفات این شهرستان است که واقفین درآمد حاصل از آن را برای مدارس علمیه این شهرستان وقف کرده اند .

وي خاطر نشان كرد: در گذشته افراد جامعه به فكر معيشت حوزويان در قالب وقف بودند و به همين دليل مجموعه وسيعي براي حوزه‌هاي علميه وقف و ثبت شده است.

مرادپوردر ادامه با اشاره به برنامه‌هاي آينده اداره اوقاف شهرستان مرودشت، گفت: اين اداره با توجه به نياز جامعه، تبليغات گسترده‌اي درباره وقف‌هاي جديد بخصوص وقف مربوط به حوزه‌هاي علميه را در دستور كار خود قرار داده است.

وي افزود: اداره اوقاف تمام تلاش خود را براي احيا موقوفات حوزه علميه انجام مي‌دهد و در نظر دارد نيت خيران و واقفان را به سمت كمك به توسعه و تقويت حوزه علميه سوق دهد.

رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان مرودشت در پايان گفت: گسترش فرهنگ وقف نيازمند همكاري و همراهي طلاب و فضلا در جهت دهي افكار عمومي به سمت فرهنگ خداپسندانه وقف خاصه موقوفات حوزه‌هاي علميه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha