پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
استادی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر این‌که مقدمات و زیر ساخت‌های تدوین سبک زندگی باید صورت گیرد گفت: مسایل فرهنگی را نباید گرفتار باند بازی، جناح‌بازی سیاسی کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله استادی امروز در دیدار با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به این‌که باند بازی آسیب مسایل فرهنگی است اظهار داشت: متاسفانه اقدامات فرهنگی تاثیرزیادی ندارد، چرا که بسیاری از آنها فقط صورت‌سازی است.

وی با تاکید بر این‌که مقدمات و زیر ساخت‌های تدوین سبک زندگی باید صورت گیرد ابراز داشت: مسایل فرهنگی را نباید گرفتار باند بازی، جناح‌بازی، سیاسی کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که وضع فرهنگی خوبی در کشور وجود ندارد گفت: ما فقط در مرگ بر آمریکا گفتن و تجمعات مذهبی موفق هستیم و باید نسبت به مسایل فرهنگی اهتمام بیشتری صورت گیرد.

آیت‌الله استادی با اشاره به این‌که باید مصوبات این شورای اجرا شود گفت: کارهای فرهنگی مثل کارهای حسینیه‌ها و مساجد است و باید صمیمانه برای پیشبرد این امر تلاش کرد.

وی با بیان این‌که باید از فرصت مسئولیت‌ها برای خدمت به دین خدا استفاده کرد گفت: از کسانی که می‌توانند خدمت کنند و تاثیرگذار باشند، اگر چه هم سلیقه‌ شما نیستند استفاده کنید.

*وضعیت فرهنگی کشور نگران‌کننده است

وی با اشاره به این‌که آمارهای نگران کننده‌ای از وضعیت فرهنگ کشور وجود دارد گفت: مقام معظم رهبری با توجه به جایگاه جهانی خود نمی‌تواند نسبت به مسایل فرهنگی نقد بیشتری داشته باشند، اما نباید فراموش کنیم امروز مسایل فرهنگی در سطح مناسبی نیست.

عضو جامعه مدرسین در بخش  دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که آیت‌الله امینی یکی از موفق‌ترین نویسندگان انقلابی است گفت: ایشان از سالی که نویسندگی را آغاز کردند اثرات خوبی را بر جای گذاشت و با توجه به گذشت دوران هنوز بسیار مطرح هستند.

آیت‌الله استادی در پایان با بیان این که پس از پایان مسئولیت آیت‌الله امینی در سمت دبیری شورای فرهنگ عمومی این مسئله به من سپرده شد گفت: یکی از اسباب بی‌اثر کردن اقدامات فرهنگی جناح‌بازی و باند بازی بود که متاسفانه این مسایل به فرهنگ جامعه ضربه زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha