یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
عمامه‌گذاری

حوزه/ آیین عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه اهواز، با حضور نماینده ولی فقیه در خوزستان، در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، در این آیین که در شب عید غدیر با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، حجت الاسلام و الملسمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه استان، حجت الاسلام و الملسمین حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، و سایر مدیران و مسؤولان حوزوی برگزار شد، جمعی از طلاب دو مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و سفیران هدایت ولی عصر(عج) اهواز به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

*محبت امیرالمؤمنین در دلهای شیعیان

در ابتدای این آیین، حجت الاسلام و المسلمین حاجتی، امام جمعه موقت اهواز، با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، با بیان این که امروز محبت امیرالمؤمنین(ع) در دل های شیعیان جهان نهادینه شده است، گفت: خوشبختانه ما امروز در زمانی نفس می کشیم که محبت امیرالمؤمنین(ع) در دل های ما بوده و کشوری نیز زندگی می کنیم که نظام آن بر اساس تفکرات مولای متقیان علی(ع) است.

امام جمعه موقت اهواز، مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز را پایگاه خیزش انقلاب در استان خوزستان دانست و تصریح کرد: یقینا این مدرسه یکی از مدارس موفق در عرصه تربیت طلاب کارآمد و خبره بوده و هم اکنون نیز مفتخر به تربیت جوانانی ولایی و با بصیرت است.

برپایه این گزارش، دومین بخش از برنامه مربوط به آیین مولودی خوانی یکی از مداحان اهل بیت(ع) که شور و نشاط ویژه ای را به جو حاکم در مراسم بخشیده بود.

*شرکت گسترده جوانان در جشن های غدیر

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات صورت گرفته در خصوص برگزاری اعیاد قربان تا غدیر، گفت: امروز ما شاهد خیل عظیمی از جوانانی هستیم که به عشق مولا و سرور خود در این مجالس با شکوه شرکت می کنند.

وی با بیان این که بیش از 160 طلبه در حوزه علمیه خوزستان به لباس مقدس روحانیت ملبس می شوند، گفت: امشب شاهد ثبت برگ زرینی دیگری در تاریخ حوزه علمیه خوزستان هستیم و امیدواریم طلابی که قرار است به کسوت مقدس روحانیت درآیند، با دعای خیر همه مردم توفیق خدمت گذاری به اسلام عزیز و ملت انقلابی ایران را پیدا کنند.

پس از سخنرانی مدیر حوزه علمیه خوزستان، نوبت به اجرای بخش اصلی مراسم و عمامه گذاری طلاب دو مدرسه علمیه امام خمینی(ره) و ولی عصر(عج) رسید که با صلوات ها و دست و هلهله های جمعیت حاضر در مراسم آغاز شد

بنا بر این گزارش، پس از برگزاری آیین تلبس 38 طلبه اهوازی، نوبت به سخنرانی آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان رسید که ایشان تنها اکتفا به بیان دو جمله کرده و گفت: دعای امشب من برای این طلاب «جعل کل الله من جنود اشد صاحب العصر و الزمان» بود و از خداوند متعال آرزوی توفیقات روز افزون شما طلاب را خواستارم.

گفتنی است، در این آیین بیش از 38 نفر از طلاب مدارس علمیه امام خمینی(ره) و ولی عصر(عج) اهواز به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha