چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کعبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم پرهیز مداحان از اغراق و گزافه گویی، گفت: امروز ولایت فقیه، عاشورا و انتظار در سایه ذکر و ثنای اهل بیت(ع) هویت دوباره ای به ملت‌های آزادی خواه بخشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، سه شنبه شب، بیست و دوم مهرماه، در آیین استقبال از پیرغلامان حسینی که در یادمان بین الحرمین اهواز برگزار شد، با تبریک عید ولایت، عاشورا را در امتداد غدیر دانسته و اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران که ثمره خون هزاران شهید گلگون کفن است، پا به میدان گذاشته تا امتددای برای قیام عاشورایی امام حسین(ع) باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که جای جای استان خوزستان، یک حسینیه و کربلاست، ادامه داد: در دوران 8 سال دفاع مقدس، مردم غیور خوزستان در حقیقت با لبیک به ندای ولی و رهبر خود یعنی امام خمینی(ره)، به ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) در عاشورا لبیک گفته و این اجابت دعوت، سبب جاودانگی اقدام های دلیرانه آنان شد.

*ضرورت پیوند فلسفه انتظار با غدیر و عاشورا

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) می توانند فلسفه انتظار را با پیوند به غدیر و عاشورا عینیت بخشند، خاطرنشان کرد: رسالت و نقش ذاکران در سی و پنج سال گذشته بی‌بدیل بوده تا جایی که برخی از آنان توانستند با الهام از انقلاب اسلامی و آمیختن معارف اهل‌بیت(ع) و دفاع مقدس، هویت جدیدی را به ملت ایران ارایه کنند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: هویت ناشی از محبت اهل بیت(ع) و دفاع مقدس، بعدها به مقاومت اسلامی تبدیل شد و امروز در سراسر منطقه خاورمیانه، سدی در مقابل دشمنان اسلام است.

*هویت بخشی به ملت های آزادی خواه

وی با تأکید بر این که ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) می توانند نقش والایی در تحقق حیات طیبه و اهداف متعالی نظام اسلامی ایفا کنند، بیان داشت: امروز ولایت فقیه، عاشورا و انتظار در سایه ذکر و ثنای اهل بیت(ع) هویت دوباره ای به ملت‌های آزادی خواه بخشیده است، از این رو وعاظ و خطبا و مداحان می توانند نقش مهمی را در این عرصه ایفا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی با تأکید بر ضرورت توجه ویژه مداحان و ذاکرین اهل بیت(ع) به رهنمودهای مقام معظم رهبری، گفت: یکی از وظایف اصلی و مهم مداحان، توجه و پیروی از فرمایشات آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب است.

*توصیه ای به مداحان

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان تصریح کرد: اگر مداحان خواستار موفقیت در فعالیت های خود هستند، باید سیر تکاملی جهت داری را که همانا بیان واقعیت های کربلا به دور از هر گونه اغراق و گزافه گویی است را برای خود انتخاب کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha