چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تعلیم و تربیت

حوزه/ معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت: تحقق تعلیم و تربیت اسلامی و دست یابی به حیات طیبه، بدون مشارکت موثر حوزه علمیه دست یافتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علیرضا رحیمی با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش و نقش حوزه درآن اظهارداشت: سند تحول بنیادین آموزش وپرورش دارای 23 هدف عملیاتی و131 راهکار است که از بین 131 راهکار در 95 راهکار حوزه های علمیه باید نقش مؤثر و تعیین کننده ای داشته باشند.

 وی ادامه داد: برای این امر لازم است، ظرفیت های حوزه احصاء گردد و متناسب با نیازهای آموزش وپرورش حداکثر بهره برداری از این ظرفیت ها صورت پذیرد؛ علاوه بر استفاده از ظرفیت های موجود، ایجاد ظرفیت های جدید نیز لازم است.

رحیمی مشارکت حوزه های علمیه در تامین و تربیت منابع انسانی، ارتقای توانمندی های نیروی انسانی موجود و تولید محتوای آموزشی - تربیتی را از مهم ترین عرصه های این فعالیت ها ذکر کرد و خاطر نشان کرد: لازم است تا در نشست ها و گفتگوها، نقش حوزه های علمیه در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیشتر تبیین گردد تا بخش های مختلف حوزوی با آگاهی از نیازهای فعلی، با جدیت بیشتری به کمک آموزش و پرورش بشتابند، زیرا تحقق تعلیم و تربیت اسلامی و دست یابی به حیات طیبه بدون مشارکت موثر حوزه علمیه دست یافتنی نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha