جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسلم کریمی

حوزه / یک طلبه ورزشکار گفت: متاسفانه درجهان امروز جایگاه ورزش از یک ارزش اصیل به تدریج دورشده و انحطاط و فرهنگ سوزی جایگزین آن شده است.

حجت الاسلام مسلم کریمی، فرمانده پایگاه مقاومت شهید میثمی حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران درگفت وگوبا خبرنگارخبرگزاری حوزه درتهران،با اشاره به جایگاه ورزش از منظر قرآن کریم و روایات اظهارداشت: رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم در روایتی درباره لزوم رعایت حقی که بدن برما دارد فرموده اند: "ان لربک علیک حقا و ان لجسدک علیک حقا و لاهلک علیک حقا" لذا همان گونه که پروردگارمتعال و خانواده بر ما حقوقی دارند، بدن ما نیز حقی برما دارد که باید برآن مراقبت کرد. اسلام دین تعادل بوده و با هرگونه تندروی درهمه امور حتی امورعبادی مخالف است و ورزش هم ازاین قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: دربسیاری آیات، روایات و آموزه های دینی ما، سستی و تنبلی نهی شده و توصیه های موکدی درسلامت و تندرستی با ورزش شده است چراکه ازقدیم الایام می گویند عقل سالم دربدن سالم است.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به جایگاه ورزش در دنیای امروز یادآورشد: متاسفانه درجهان امروزجایگاه ورزش ازیک ارزش اصیل به تدریج دورشده و به جای فرهنگ سازی، انحطاط و فرهنگ سوزی جایگزین آن شده است.

وی افزود: امروز ورزش به عنوان یک ابزار استعماری، عاملی برای توجیه سلطه استکبار و ترویج فرهنگ مصرف گرایی، مدگرایی و بی بند وباری شده و ازآن برای نیل به مطامع اقتصادی و سیاسی بهره برداری می شود.

حجت الاسلام کریمی با تشریح دید قرآنی به مقوله ورزش گفت: ورزش از نگاه اسلام ونبی اکرم صلی الله علیه و آله وسلم دارای ارزش اخلاقی و معنوی است.یک ورزشکار از دید اسلام باید ازورزش درراستای تقویت بنیه اعتقادی و معنوی و اخلاقی خودش بهره برده و بدن نیرومندش را تنها برای خدمت به مردم و جلب رضای الهی بخواهد نه برای فخرفروشی و سوء استفاده.

وی با بیان این که بدن سالم و نیرومند را باید برای حفظ آرمان ها و ارزش ها اسلامی پرورش داد، خاطرنشان کرد: درفرازی ازدعای کمیل اززبان امیرالمومنین علی علیه السلام می خوانیم که "قوعلی خدمتک جوارحی" یعنی خدایا اعضاء و جوارح مرا قوی بگردان تا بتوانم بهترخدمت نمایم، لذا ورزشکارمسلمان باید علاوه برایمان و تعهد، خود را مجهزبه بینش،دانش و معرفت کند تا درجهان امروز بتواند ازحیثیت اسلام و ارزش های دینی دفاع کرده و منش جوانمردی را به جهانیان نشان دهد.

حجت الاسلام کریمی با تاکید بر لزوم گرایش هرچه بیشترجوانان و به ویژه طلاب حوزه های علمیه به ورزش اظهارداشت: سلامت جسمانی درکنارسلامت معنوی فرایندی مطلوب را برای تحصیل و یادگیری فراهم می سازد و طلاب مدارس علمیه اگرمی خواهند درتحصیل خود موفق تر باشند باید به ورزش روی بیاورند.

وی با بیان این که درتمام مدت یازده سال تحصیل خود درحوزه با ورزش مأنوس بوده است، گفت: قبل ازورود به حوزه حدود دو سال کونگ فو کارمی کردم اما بعد ازآمدن به حوزه علمیه باقرالعلوم بسطام درشهرستان شاهرود به ورزش رزمی تکواندو روی آورده و ظرف مدت سه سال توانستم کمربند مشکی این رشته را اخذ نمایم.

وی ادامه داد: درپنج سال اخیرهم که درحوزه امام رضا علیه السلام تهران ادامه تحصیل می دهم در رشته ورزشی ووشو دان سه و حکم مربی گری را اخذ نموده و درحال حاضر به عنوان مربی درباشگاه ورزشی مشغول تعلیم فنون رزمی به جوانان و نوجوانان هستم.

حجت الاسلام کریمی که هم اکنون فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید میثمی حوزه شهید محلاتی نیز می باشد با اشاره به ضرورت انجام کارهای فرهنگی برای جذب نوجوانان به مساجد و حوزه های علمیه تصریح کرد: درهمین راستا اولین کلاس آموزش ووشو را رسما در مسجد محله مان تشکیل دادم و حدوداً 20 نوجوان را تعلیم دادم که به فضل خداوند متعال و با انجام کارهای فرهنگی درکنار آموزش ورزش، موفق شدم چند نفرازآن ها را به سمت حوزه سوق داده و هم اکنون طلبه هستند.

وی اضافه کرد: نکته جالب دراین مدت این است که هم زمانی که شاگرد بودم و هم زمانی که در کسوت استادی، تعلیم ورزش می دادم ابهامات و سئوالاتی درذهن بچه ها پیش می آمد و پرسیدند که آیا یک طلبه هم می تواند ورزشکار باشد و هم درس بخواند؟! که پاسخ به همین سئوالات، انس و الفت خوبی بین من و بچه ها ایجاد نموده است.

حجت الاسلام کریمی که تاکنون حکم مربیگری ورزشی در رشته های کونگ فو و ووشو را داشته و در رقابت های کشوری نیزچندین مدال طلا و نقره کسب نموده در ادامه با اشاره به ضرورت اهتمام جدی به منویات ولی امرمسلمین و به خصوص توصیه معظم له به جوانان برای تحصیل، تهذیب و ورزش اظهارداشت: تبعیت و عمل به فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری ضامن موفقیت طلاب درتمام شئونات زندگی شان است چراکه این منویات همان آموزه هایی است از پیامبرگرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم و اهل بیت علیهم السلام به ما رسیده است.

این طلبه نخبه و ورزش کار در پایان گفت: ورزش درخوش خلقی، کاهش استرس،افزایش قدرت یاد گیری، سلامت و ایمنی بدن ازآفات و بیماری ها وایجاد انگیزه برای عبادت بیشتر موثربوده و طلبد همه اقشار جامعه به ویژه جوانان و طلاب حوزه ها اهتمام بیشتری به آن داشته باشند. انتهای پیام 313/34

         

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امید IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    خوب و جالب است که در کنار تربیت روحی تربیت جسمی داشت تا این جسم در مراحل زندیگی بخوصوص کهن سالگی توان و قدرت لازم برای تبلیغ داشته باشد
  • سید محمد حسینی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    بسمه تعالی انشائ الله همچون مسلم(ع)و حبیب بن مظاهر (ع) در راه ولایت تابت قدم و عاقبت بخیر باشید -