جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدی گلپایگانی

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه آیت‌الله مهدوی کنی هرگز به فکر پست و مقام نبود، افزود: ایشان همواره به دنبال انجام وظیفه بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، ریس دفتر مقام معظم رهبری،امروز در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره) که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، از این عالم ربانی به عنوان مجاهدی خستگی ناپذیر یاد کرد و اظهار داشت: ایشان عمر پر برکت خویش را در راه  ترویج مکتب اهل بیت(ع) سپری کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز آیت‌الله مهدوی کنی، افزود: یکی از بزرگ‌ترین اقدام ایشان ترویج اسلام و تربیت روحانیون لایق و خدمتگذار بود که سبب ارادات بیشتر مردم نسبت به روحانیون و مراجع شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع آیت‌الله مهدوی کنی، تصریح کرد: احترام و ارادات مقام معظم رهبری نسبت به مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی آنقدر زیاد بود که ایشان شخصا در مراسم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه  این عالم ربانی ،شخصیتی شناخته شده با سابقه درخشان در انقلاب بودند، خاطرنشان کرد: ایشان با رژیم شاه و پهلوی در دوران پیش از انقلاب مبارزه داشت و در این راه متحمل سال‌ها زندان و شکنجه‌ها شد؛ او با تمام این شکنجه ها لحظه ای از خط مستقیم پیروی از ولی فقیه زمان خودشان  دست برنداشته و به پای انقلاب و مبارزه ایستادند تا اینکه انقلاب پیروز شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری  با اشاره به خدمات این عالم ربانی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی دانشگاه امام صادق(ع) را برای تربیت کادر نظام تاسیس کرد، چرا که در آینده دور و نزدیک نظام و کشور نیاز به کادر مجرب، کاردان، معتقد دارد و خواهد داشت.

وی با اشاره به مسئولیت‌های سنگین آیت‌الله مهدوی کنی بعد از انقلاب، گفت:‌ ایشان با تشکیل کمیته‌ها با دستور امام راحل در سراسر کشور، در زمانی که دشمن ریز و درشت چشم طمع به ایران داشتند کشور را اداره و برای تامین امنیت مردم و نظام کار کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تصریح بر اینکه آیت‌الله مهدوی کنی هرگز به فکر پست و مقام نبود، افزود: ایشان به دنبال انجام وظیفه بود و ریاست جامعه روحانیت مبارز را به عنوان یک جامعه اثرگذار برعهده داشت.

وی  با تاکید بر اینکه نبود آیت‌الله مهدوی کنی، فقدانی برای جامعه روحانیت است، تصریح کرد: امروز ایران از عزت و عظمت خاصی در دنیا برخوردار است و رهبران بسیاری از کشورهای دنیا به دنبال رابطه برقرار کردن با کشور هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قدرت و عزت ایران اسلامی امروز در دنیا دامن‌گیر شده است، گریزی هم به مشکلات امت اسلامی زد و داعش ر ا مصیبت جهان اسلام دانسته و  خاطرنشان کرد: تمام اهل سنت و شیعه معتقدند اکر کسی گناه کبیره انجام دهد بعد از مجازات اسلامی خدا توبه او را می پذیرد، داعشی‌ها معتقدند آن کس که گناه کبیره مرتکب شد کافر است لذا به وضوح روشن است که ریشه اعتقادی داعش، خوارج نهروان است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha