چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 338934
۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵
رزاقی

حوزه/ ائمه اطهار(ع) تنها به دنبال رضای خدا بودند و چون تسلیم امر الهی شدند، شهادت و زندان را می پذیرفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا رزاقی، همزمان با هفتمین شب مراسم سوگواری عزای حسینی کانون و هیأت خادم الرضا(ع) قم  که در ورزشگاه حیدریان برگزار شد، با بیان این‌که تاریخ صحنه رویارویی حق و باطل است، گفت: انسان است که می‌تواند تاریخ را بسازد.

وی افزود: فرد با عمل خود صفحات تاریخ را می‌نویسدو البته گروهی به سمت رحمان و گروهی به سمت شیطان حرکت می‌کنندو کربلا یکی از صحنه‌های رویارویی دین و کفر، اسلام و شرک و قرآن با ضد قرآن بوده است.

سخنران مراسم با بیان این‌که از نظر اسلام انسان محور حرکات است، بیان داشت: انسانهای که در نهضت حسین بن علی(ع) ایفای نقش کردند سبب ماندگاری قیام و حرکت امام(ع) شدند.

وی ادامه داد: عنصر فاعلی و عامل انسانی مهم‌ترین نقش را در حرکات داردو در انقلاب اسلامی نیز این موضوع را مشاهده کردیم؛ انسان‌های معتقد به اسلام، قرآن و دین بزرگترین خطر برای دشمنان هستند و ایمان سد محکم نفوذ دشمن در انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رزاقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در میان اصحاب امام حسین(ع) هفت گروه حضور داشتند، بیان داشت: در لشگر سیدالشهدا(ع) صغیر و کبیر حضور داشتند و عشق به امام حسین(ع) عامل وحدت میان این گروه‌های مختلف شده بود.

وی تصریح کرد: در کربلا یک گروه غیر مسلمانان بودند که به برکت امام حسین(ع) مسلمان شدند؛ وهب، مادر و همسرش مسیحی بودند که به برکت سیدالشهدا(ع) مسلمان شدند.

سخنران مراسم  با بیان این‌که گروه دوم حاضر در کربلا غیر شیعیان بودند، اظهار داشت: زهیر بن قین فردی عثمانی بود که به عشق امام حسین(ع) به شهادت رسید.

وی یادآور شد: گروه سوم گروه خارج از لشکر امام حسین(ع) بودند، همانند حر بن یزید ریاحی که در لشکر دشمن بودند ولی پس از توبه در رکاب امام(ع) به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رزاقی تازه دامادها را از دیگر گروه‌های حاضر در لشگر امام حسین(ع) برشمرد و اظهار داشت: علاوه بر تازه دامادها، گروهی هم خانوادگی به کربلا آمده و به شهادت رسیدندو گروه دیگر رزمندگان سابقه دار در میدان های جنگ علیه کفار بودند.

این محقق حوزوی گفت: خادمان، نوکران و غلامان از دیگر گروه‌های حاضر در لشگر حضرت حسین بن علی(ع) بودند.

وی با بیان این‌که اهل‌بیت(ع) تسلیم امر الهی بودند، عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) به سبب تسلیم امر الهی شهادت و زندان را پذیرفتندو این بزرگواران تنها به دنبال رضای خدا بودند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha