دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استادی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:اگر می خواهیم جامعه اسلامی پیشرفت کند تنها راه آن، اجرای اهداف قیام حسینی(ع) است که همه آحاد جامعه باید پایبند به اهداف عاشورا باشند تا کشور از هر جهت روبه پیشرفت گام بردارد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»،آیت الله رضا استادی، امروز درمراسم تاسوعای حسینی (ع)  که با حضور علما، طلاب، فضلا، روحانیون و دیگراقشار مختلف مردم در دفتر رهبر معظم انقلاب درقم، برگزار شد، گفت: در روایت فراوانی از ائمه طاهرین (ع) آمده است که  ما از قرآن جدا نیستیم و با قرآن،شاهد و ناظر بر اعمال می باشیم.

 آیت الله استادی با بیان این که چه نسبت و رابطه ای بین ائمه طاهرین (ع) و قرآن وجود دارد که آنها را شبیه با کلام وحی خدا قرار داده است؟ اظهار داشت: همان طوری که قرآن کتاب هدایتگر است و خیر و صلاح مردم درآن می باشد و شفاء دهنده همه دردها و رنجها است، حضرات معصومین (ع) هم همین عناوین را دارا می باشند و از این قاعده مستثنی نیستند.

 استاد حوزه علمیه قم افزود: در روایت فراوان آمده است که امام حسین(ع) کشتی نجات است و خدا در عین حال که این هدایتگری و نجات را به قرآن نسبت داده به آن امام همام هم نسبت داده و این بیانگر این است که امامان (ع) هم همان خصوصیت قرآن را دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هدایتگری قرآن به معنای این است که انسان علاوه بر این که لازم است قرآن ر ابخواند و در معنای آن تدبر و دقت کند و احترام بگذارد باید عمل به دستورات الهی که در قرآن نیزبه عنوان یک قانوان  بیان شده، پایبند باشد.

آیت الله استادی خاطر نشان ساخت: عمل به آیات و اجرا کردن آن در زندگی همان حقیقت هدایت است. ولی اگر کسی تنها قرآن را بخواند و حتی تأمل در معنای آن بکند و به تفسیر متعددی برای درک بهتر معنای آن رجوع کند،

قوانین الهی را آن طور که لازم است در زندگی خود اجرا نکند، این چنین کسی هدایت نیافته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: آمدن در مجالس عزا، سینه زدن، گریه کردن برای مظلومیت آن امام همام ارزش دارد، اما موجب نجات انسان نیست، بلکه عمل به آموزه ها و کلام نورانی اهل بیت (ع) است که  انسان را از گرفتاری نجات می دهد و موجب هدایت می شود.

*هدایت به معنای عمل به دستورات دینی است

آیت الله استادی ابرازداشت: شرکت در مجلس عزای حسینی و به سر وسینه زدن ، احیاء امر ائمه(ع) است، اما این تازه قدم اول می باشد و حقیقت احیاء به معنای  اعتقاد داشتن، آشنا شدن ومعرفت پیداکردن به کلام نورانی حضرات معصومین (ع) و عمل به دستورات آنها در زندگی است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هدایت به معنای  اطاعت از دستورات خدا، پیامبر و ائمه طاهرین (ع) است، اظهار داشت: متاسفانه همان طوری که در کلام نورانی خدا تحریف معنوی نه لفظی صورت گرفته درکلام نورانی اهل بیت (ع) هم انجام گرفته است.

آیت الله استادی گفت: تا به حال کسی نتوانسته یک کلمه شبیه قرآن بیاورد و یا لفظی را از قرآن را جابجا کند، اما خیلی ها در معنای قرآن تحریف ایجاد کردند و معنا را مطابق میل و سلیقه خود در قرآن تغییر دادند و آنچه دلشان خواسته به جامعه القاء کرده اند.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به این که آیات زیادی در مورد حقانیت حضرت علی (ع)  و ولایت آمده  است که نتوانستند این حقانیت را در قرآن بپذیرند و معنای آیات را به نفع خود برگرداندند یادآورشد: در روایت« ان الحسین مصباح الهدی» هم تحریف معنوی کردند و می گوینددر مجالس و عزای حسینی(ع) شرکت می کنیم او خود گناه ما را واسطه می شود می بخشد.

 تحریف در اهداف عاشورا همان صورت سازی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر گفته می شود در عاشورا نیز تحریف کردند به معنای این نیست که روضه هاو مقتل های که خوانده می شود با هم فرق می کند، بلکه منظور از تحریف عاشورا این است که  همه واقعیت عاشورا را رها کردند؛ واقعیت عاشورا، اهداف امام (ع)، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، دوری از گناه و معصیت، رزق حلال و دوری از مال نامشرورع است.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: متأسفانه در نهضت عاشورا به صورت سازی اکتفاء شده است و این همان تحریف  در نهضت عاشورا است که در گذشته هم وجود داشت و به کل جامعه سرایت کرده بود و در رأس حکومت، کسانی قرا گرفته بودند که نماز می خوانند، روزه می گرفتند در عزای حسینی شرکت می کردند و اشک هم می ریختند و  هر جنایت و ظلمی علیه مردم  هم انجام می دادند.

جامعه دچار صورت سازی در نهضت عاشورا نشود

آیت الله استادی گفت: تحریف نهضت عاشورا به معنای این است که در جلسات عزای حسینی(ع)  شرکت کنی و هرکاری ناپسند و گناهی را انجام بدهی و این با نهضت عاشورا سازگاری ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه صورت سازی در نهضت عاشورا هیچ گونه تأثیری ندارد افزود: اگر بناست جامعه اسلامی پیشرفت کند تنها راه پیشرفت، اجرای اهداف قیام حسینی است که همه آحاد جامعه باید پایبند به اهداف عاشورا باشند تا کشور از هر جهت روبه پیشرفت گام بردارد.

آیت الله استادی گفت: انقلابی کسی است که اهداف عاشورا را در جامعه اجرا کند و معرِّف حقیقی انقلاب باشد و گرنه خیلی از کشورها، انقلاب کردند و دست به هر جنایتی زدند و هر گناه و معصیتی را مرتکب شدند و بازهم گفتند« ما انقلابی  و اسلامی هستیم.

  عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: اگر می خواهیم کشوری از هرجهت آباد و روبه  پیشرفت داشته باشیم، همه آحاد مردم و هر کس به سهم خود لازم است، پایبند به احکام اسلام، قوانین الهی و حسینی باشد. هر زمانی مردم به دستورات اسلام عمل کردند، جامعه پیشرفت کرده است و هر کجا عمل نکردیم روبه  پس رفت و زوال رفتیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha